شناسهٔ خبر: 100002 - سرویس وزارتی

در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان انجام شد:

افتتاح قطعه اول باند دوم محور سمنان-فیروزکوه/ آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم به طول ۲۷ کیلومتر

سفر سمنان در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان قطعه اول طرح احداث باند دوم محور سمنان-فیروزکوه به افتتاح رسید و عملیات اجرایی قطعه دوم این طرح آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در سفر رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان ۱۰ کیلومتر از باند دوم محور سمنان-فیروزکوه به افتتاح رسید و عملیات اجرایی ۲۷ کیلومتر دیگر از باند دوم این محور نیز آغاز شد.

قاسمی در حاشیه مراسم افتتاح این محور و در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به سفر آقای رییس جمهور به استان سمنان که فردا انجام می‌شود، برنامه ریزی شد که ۱۰ کیلومتر از مسیر سمنان-فیروزکوه افتتاح شده و عملیات اجرایی ۲۷ کیلومتر باقی مانده نیز آغاز شود. پیمانکار این طرح انتخاب شده و انشاالله احداث این مسیر زودتر از زمان بندی اعلام شده به اتمام می رسد.

وی ادامه داد: این محور، محوری بسیار مهم و تعیین کننده برای مردم منطقه است. با توجه به ترافیک این جاده که ترافیک بسیار سنگینی است، این محور باید هرچه سریعتر به بهره برداری برسد که مردم بتوانند به شکلی ایمن‌تر از این مسیر عبور کنند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: در استان سمنان پروژه‌های در حال احداثی وجود دارد که سعی داریم به آن‌ها سرعت دهیم. آزادراه حرم تا حرم که از سمنان می‌گذرد یک پروژه ملی است که عقب‌ماندگی جدی دارد. در این سفر برای تخصیص اعتبارات به منظور تکمیل این مسیر تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: فردا عملیات اجرایی احداث بخشی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در استان سمنان آغاز خواهد شد. جلساتی نیز با همکاران در اداره کل راه و شهرسازی استان خواهیم داشت که بتوانیم به تعهداتمان برای خانه دار کردن مردم عمل کنیم.

در این مراسم، حسن کلهری، مدیرکل ساخت و توسعه آزادراه‌های منطقه شمال کشور به  اهمیت احداث محور سمنان-فیروزکوه اشاره کرد و گفت: کریدور شمال-جنوب از داخل استان سمنان عبور می‌کند و محور سمنان تا فیروزکوه به طول ۶۷ کیلومتر بخشی از این کریدور است.

وی ادامه داد: اتصال بنادر شمال و جنوب کشور از طریق استان سمنان به خصوص بعد از بهره برداری از بخشی از آزادراه حرم تا حرم باعث سوق دادن ترافیک بسیار سنگینی به استان سمنان شده است و بنابراین تکمیل این محور ضروری است.

کلهری افزود: ۳۷ کیلومتر از این محور در استان سمنان قرار گرفته و احداث قطعه اول که مهم‌ترین و سخت‌ترین قطعه بوده به اتمام رسیده است. برای احداث قطعه اول ۳۱.۵ میلیارد تومان هزینه شده که ارزش روز آن حدود ۱۰۴ میلیارد تومان است. برای احداث قطعه دوم نیز حدود ۳۲۰ میلیارد قرارداد امضا شده و برآورد هزینه نهایی حدود ۵۹۰ میلیارد تومان است.