شناسهٔ خبر: 100011 - سرویس مسکن و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی:

عملیات اجرایی یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در سمنان آغاز شد/طرح جهش تولید مسکن، شرایط استثنایی برای خانه دار شدن دهک‌های پایین جامعه فراهم می‌کند

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در آیین آغاز عملیات اجرایی یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان سمنان تاکید کرد: طرح جهش تولید مسکن، شرایط استثنایی برای خانه دار شدن دهک‌های پایین جامعه فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۱۳ آبان در سفر رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان که همزمان با سفر رییس‌جمهوری انجام شد، عملیات اجرایی یکهزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن آغازشد.

وزیر راه و شهرسازی امروز ۱۳ آبان در آیین آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در استان سمنان، گفت: در استان سمنان با توجه به سفر رییس‌جمهور عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن  برای یکهزار و ۵۰۰ واحد آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن که یک ماه بعد از تصویب توسط رییس‌جمهوری ابلاغ شد، مزیت‌های فراوانی دارد، تصریح کرد: طرح جهش تولید مسکن، شرایط استثنایی برای خانه دار شدن دهک‌های پایین جامعه فراهم می‌کند. بر اساس این طرح، زمین ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و درعین حال، تسهیلات بسیار مناسبی از سوی بانک مرکزی برای اجرای طرح تعیین شده است.  بر اساس قانون، پیش‌بینی شده تا ۳۶۰ هزار میلیاردتومان در سال برای اجرای نهضت ملی مسکن اختصاص یابد و بانک‌ها متعهد به پرداخت آن هستند.

قاسمی ادامه داد: در مورد ساخت امکانات خوبی در کشور وجود داشته و در خصوص مواد و مصالح کمبودی وجود ندارد و به همین خاطر شرایط برای تولید مسکن مناسب است.

به گفته وی، در توافق با استاندارسمنان،مقرر شد تا چنانچه تامین زمین انجام بشود به این تعداد افزوده شود.

گفتنی است در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به سمنان، افتتاح فاز یک محور سمنان-فیروزکوه به طول ۱۰ کیلومتر، کلنگ‌زنی قطعه دوم این محور به طول ۲۷ کیلومتر، ملاقات با نماینده ولی‌فقیه در استان، شرکت در جلسه شورای هماهنگی حمل‌ونقل، بازدید از پروژه سوانح و سوختگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، بازدید از پل شهرک صنعتی، بازدید از پل شهید ترحمی و کمربندی سمنان، بازدید از محور سرخه-سمنان و شرکت در شورای اداری شهرستان سمنان پیش‌بینی شده است.