شناسهٔ خبر: 100091 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان خبرداد:

تجهير ۳۶۵ دستگاه ماشين آلات برای راهداری زمستانی در آذربایجان شرقی

تجهیزماشین آلات راهداری زمستانی (آذرشرقی ).jpeg معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای گفت: تعداد ۳۶۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین برای عملیات راهداری زمستانی در استان آذربایجان شرقی تجهیز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان شرقی ) غلامرضا رسول زاده، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اعلام این خبر که  ۳۶۵ دستگاه شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه های سبک و سنگین که برای طرح راهداری زمستانی تجهیزشده؛ گفت: امسال قرارگاه راهداری زمستانی این اداره  کل از۱۵ آبان تشکیل شده است.

وی گفت: تعداد ۱۱۵۴نفر عوامل راهداری زمستانی شامل نیروی انسانی ثابت، فصلی و پشتيبان در ۷۴ باب راهدارخانه مرکزی، ثابت و سیار و ۹۰ اکیپ راهداری برای خدمات رسانی به کاربران جاده‌ای ساماندهی شده است.

رسول زاده افزود:  تعداد ۳۱۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین دیگر نیز در ایام راهداری زمستانی به صورت استیجاری از بخش خصوصی تأمین خواهد شد که تاکنون بیش از ۷۷هزار تن مخلوط نمک وشن در راهدارخانه‌های استان ذخیره شده است.

معاون راهداری این اداره کل، راههای تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴۰۰۰کیلومتر و تعداد نقاط کوهستانی برف‌گیر استان را ۳۸ نقطه برشمرد و گفت: اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه‌جانبه همکاران و بکارگیری کلیه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت‌های راهداری به ويژه در محورهای پر تردد نسبت به خدمات رسانی به مترددین جاده‌ها اقدام خواهد کرد.

رسول زاده  همچنین از آماده‌سازی و تجهیز راهدارخانه ها در محورهای اصلی و فرعی جهت امدادرسانی و خدمات به موقع به مسافران و کاربران راهها و همکاری و تعامل بامسئولین استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور در این ایام خبرداد. 

معاون راهداری اداره کل همچنین به پاسخگویی ۲۴ ساعته به هموطنان از طریق تلفن گویای ۱۴۱ درخصوص وضعیت راهها و شرایط آب و هوایی اشاره نمود و افزود تردد کنندگان جاده‌ها همچنین می‌توانند ازاپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آّب و هوایی جاده‌ها استفاده کنند.