شناسهٔ خبر: 100093 - سرویس استان‌ها

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اعلام کرد

افزایش ۶۴ درصدی ترانزیت کالای غیرنفتی در بنادر شرق هرمزگان از ابتدای امسال تاکنون/ صادرات یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا از این بنادر

بندر هرمزگان از ابتدای سال جاری تاکنون(نیمه آبان ماه)، بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزارتن کالای نفتی و غیرنفتی از بنادر شرق هرمزگان صادر شده که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمدحسینی تختی؛ مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، میزان ترانزیت کالای غیرنفتی در بنادر شرق استان در بازه زمانی از ابتدای فروردین تا نیمه آبان ماه را ۲۹ هزار و ۶۶۷ تن اعلام کرد و گفت: این میزان ترانزیت جهش ۶۴ درصدی را به دنبال داشته است. 

وی عمده شاخص‌های عملیاتی را مربوط به کالای غیرنفتی به میزان یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: این کالاها شامل مصالح ساختمانی و محصولات کشاورزی و باغی بوده که به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان تصریح کرد: شهریور ماه امسال نیز برای اولین بار یک فروند لنج تجاری با ظرفیت ۲ هزار و ۷۰۰ تن انواع محصولات غذایی را بارگیری و پس از طی مسافتی حدود ۱۳۰۰ مایل در یکی از بنادر شرق آفریقا پهلو داده شد.