شناسهٔ خبر: 100101 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

روشنایی تونل آبسرده بروجرد تکمیل شد

تکمیل روشنایی تونل آبسرده لرستان.jpg پروژه روشنایی تونل آبسرده در محور بروجرد_بیرانشهر تکمیل شده و در روزهای آینده وارد مدار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، عباس شرفی گفت: با توجه به اهمیت روشنایی در  ایمنی محورهای مواصلاتی، پروژه‌های روشنایی در تمام محورهای استان فعال شده است که در حال حاضر پروژه روشنایی تونل آبسرده در محور بروجرد_بیرانشهر به طول ۸۰۰ متر تکمیل شده است و در روزهای آینده وارد مدار می‌شود.

وی با بیان اینکه مناقصه پروژه تعمیر و نگه‌داری روشنایی منطقه یک استان برگزار شده است، گفت: برنده این مناقصه مشخص شده است و تعمیر و پشتیبانی محور خرم‌آباد_بروجرد تا محدوده پل هرو با اولویت‌بندی مقاطع آغاز می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اولویت‌دار روشنایی در مرکز استان، مقطع شوراب در محور خرم‌آباد_پلدختر به طول شش کیلومتر است که به‌زودی اجرا و تکمیل می‌شود.

وی، از نصب چهار برج روشنایی در محورهای استان خبر داد و گفت: دو عدد برج نوری در تقاطع تنگ‌بره رومشکان، یک عدد در تقاطع شول‌آباد الیگودرز و یک عدد در تقاطع مومن‌آباد ازنا نصب و راه‌اندازی شده است تجهیزات برج نوری پران‌پرویز خریداری و آماده نصب، فونداسیون و پایه برج نوری تقاطع گراب کوهدشت نیز نصب شده و در مرحله نصب شبکه قرار دارد.

وی گفت: اجرای روشنایی ورودی الیگودرز به طول دو کیلومتر نیز جزو برنامه‌ها است که به‌زودی عملیاتی می‌شود.

براساس این گزارش، درمجموع ۱۴۰کیلومتر روشنایی در طول محورهای استان وجود دارد که نگه‌داری و به‌روزرسانی آنها توسط اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان انجام می‌شود.