شناسهٔ خبر: 100121 - سرویس استان‌ها

معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

آغاز داکینگ همزمان یدک‌کش و بارج مقابله با آلودگی آب دریا در سرسره تعمیراتی بندر رجایی/ تعمیر ۱۰ شناور با کاربری‌های مختلف در نیمه نخست سال ۱۴۰۰

 عملیات داگینگ همزمان یدک‌کش اعزامی از سیستان و بلوچستان و بارج مقابله با آلودگی آب دریا بر روی سرسره تعمیراتی بندرشهید رجایی معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز عملیات داکینگ(از آب‌گیری شناور) همزمان یدک‌کش اعزامی از سیستان و بلوچستان و بارج مقابله با آلودگی آب دریا بر روی سرسره تعمیراتی بندرشهید رجایی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا پور‌رجبی با اشاره به ظرفیت ایجاد شده در سرسره و محوطه تعمیراتی بندر شهید رجایی برای تعمیرات انواع شناورهای خدمات دریایی اظهارداشت: یدک کش پرقدرت ثوره اعزامی از بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان برای انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی و سیستم رانش بر روی سرسره تعمیراتی در بندرشهید رجایی مستقر شده تا علاوه بر خدمت‌رسانی به شناورهای بنادر هرمزگان سایر بنادر نیز از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی در توضیح مشخصات یدک‌کش ثوره بیان کرد: این یدک کش با قدرت سه هزار اسب بخار دارای۳۲ مترطول، ۹ متر عرض و سه متر آبخور می‌باشد.

معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان درخصوص تعمیرات بارج مبارزه با آلودگی آب دریا موسوم به "شهید طیاری" متعلق به استان هرمزگان نیز گفت: عملیات اجرایی تعمیرات اساسی، دوجداره نمودن کف شناور و مناسب‌سازی این بارج نیز به منظور حمل سوخت و سایر موادنفتی همزمان با یدک‌کش ثوره آغاز شده است.

پوررجبی، طول این بارج با آبخور ۲ متر را حدود ۳۳مترو ۱۲ مترعرض اعلام و بیان کرد: بارج یادشده علاوه بر قابلیت شرکت درعملیات مبارزه با آلودگی آب دریا امکان حمل و نگهداری انواع مواد سوختی را داراست.

تعمیر ۱۰ شناور و یدک‌کش حاصل تلاش‌های شبانه روزی بخش فنی و نگهداری در نیمه نخست سال

وی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال ۱۰ فروند شناور و یدک‌کش در بخش تعمیرات تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی تعمیر و به چرخه ناوگان خدمات دریایی کشور الحاق شده‌اند.

این مسوول خاطرنشان کرد: بخش تعمیرات شناور‌های بندر شهید رجایی قابلیت آن را دارد که در ماه ۲ فروند یدک‌کش و شش فروند شناور کوچک را همزمان تعمیر و وارد چرخه خدمات حمل و نقل تجاری و مسافری نماید.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، شایان ذکر است، سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی توان استقرار انواع شناور از قبیل یدک‌کش، لندینگ‌کرافت، بارج و شناور با طول ۷۰ متر، ۱۵ متر عرض و آبخور پنج متر برای تعمیرات انواع لایروب‌ها و شناورهای صیادی را داراست.