شناسهٔ خبر: 100300 - سرویس هوایی

مديرکل فرودگاه‌های آذربايجان غربی خبر داد:

آغاز عمليات بهسازی و نوسازی سيستم روشنايی تاکسی‌وی و اپرون فرودگاه اروميه

 فرودگاه ارومیه مديرکل فرودگاه‌های آذربايجان غربی از آغاز عمليات اجرايی بهسازی و نوسازی سيستم روشنايی تاکسی‌وی و اپرون فرودگاه شهيد باکری اروميه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی نائل قراملکی مدیرکل  فرودگاه‌های آذربایجان غربی با اعلام این مطلب گفت: هدف از جرای این پروژه نوسازی cabeling محدودی تاکسی‌وی‌ها، اپرون و رفع نواقص روشنایی سطوح پروازی است که اقداماتی از قبیل حفاری کانال به متراژ 1256 متر، نصب هندهول و منحول، کابل گذاری به متراژ 4500 متر پیش بینی شده است.

وی فرسودگی و عدم پایداری سیستم در زمان بارندگی را از عمده دلایل انجام پروژه دانست و افزود: با نوسازی سیستم روشنایی شاهد بالا رفتن ضریب ایمنی پروازها در زمان خزش هواپیما در تاکسی وی و اپرون و پایین آمدن ضریب ریسک و جلوگیری از خاموشی سیستم در اثر فرسودگی و قدیمی بودن سیستم مذکور می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های آذربایجان غربی، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی گفت: این پروژه با همت و تلاش متخصصین اداره فنی مهندسی فرودگاه ارومیه و با نظارت کارشناسان ستادی در حال انجام است که مدت اجرای پروژه دو ماه پیش بینی شده است و از محل اعتبارات بهسازی فرودگاه و تامین تجهیزات توسط اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی انجام می پذیرد.