شناسهٔ خبر: 100301 - سرویس هوایی

مديرکل فرودگاه‌های استان خوزستان خبر داد:

برگزاری مانور محدود طرح اضطراری در فرودگاه اهواز

فرودگاه اهواز مديرکل فرودگاه‌های استان خوزستان از برگزاری مانور محدود طرح اضطراری با حضور عوامل فرودگاهی و نمايندگان دستگاه‌های حاضر در فرودگاه اهواز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید مهدی رزاز مدیرکل فرودگاه‌ شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز گفت: مانور محدود طرح اضطراری فرودگاه اهواز با حضور نمایندگانی از سپاه حفاظت هواپیمایی، پلیس فرودگاه، حراست و مسئولان دیگر واحد‌های فرودگاهی برگزار شد.

وی افزود: این تمرین با هدف بررسی نحوه فرماندهی، تعامل در ارتباط و چگونگی هماهنگی میان واحد‌های فرودگاهی و آمادگی و فراهم کردن تجهیزات در مواقع اضطراری انجام شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان با اشاره به اینکه برگزاری چنین تمرین‌هایی موجب هماهنگی هرچه بیشتر نیرو‌ها و ارگان‌های مختلف فرودگاهی برای مواجهه با سوانح پیش‌بینی نشده می‎شود گفت:ارزیابی توانایی‎ها، تمرین وظایف همه ارگان‎های مربوطه در هنگام بحران، آمادگی و چگونگی مدیریت بحران در وضعیت‎های مختلف اضطراری، آشنایی مدیریت و کارکنان فرودگاه و سایر ارگان‎ها در شرایط اضطراری با هم و بهره‎مندی از خدمات یکدیگر، فراهم بودن تجهیزات در حالات اضطراری، رفع نواقص احتمالی بالقوه و افزایش توان عملیاتی در هنگام بروز سانحه از جمله نتایج مثبت برگزاری این تمرین بود.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه های خوزستان؛ گفتنی است؛ این مانورها براساس سند ۹۱۳۷ ایکائو به صورت مانور دورمیزی و محدود که از پیش نیازهای اجرای مانور طرح کامل اضطراری است، انجام می‌شود.