شناسهٔ خبر: 100309 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

کیفیت ساخت و ساز و نظارت باید در استان ارتقا پیدا کند

 کیفیت ساخت و ساز و نظارت باید در استان ارتقا پیدا کند 1 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: کیفیت ساخت و ساز و نظارت می بایست در استان ارتقا پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، قاسم قاسمی در اولین جلسه تخصص با حضور اعضای جدید سازمان نظام مهندسی در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد، تصریح کرد: به طور حتم از توانمندی‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان در اجرای سیاستهای اداره کل راه و شهرسازی به خوبی استفاده از مشکلات پیش روی هیئت مدیره و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان را برطرف خواهیم کرد.

 وی به بحث دوره‌های آموزشی برای اعضای نظام مهندسی اشاره کرد و افزود:؛با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان می تواند دوره های آموزشی مورد نیاز اعضای سازمان نظام مهندسی استان را برگزار کرد و همچنین می توان جهت ارتقای سطح علمی مهندسان عزیز از بازدیدهای دوره ای در دیگر استانها نیز استفاده کرد.

 قاسمی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا می‌توان سامانه‌های راه اندازی کرد که مالکان به صورت الکترونیکی تعیین نقشه، تعیین ناظر و مابقی امورات خود را از طریق سامانه مذکور انجام دهند که این سامانه ارتباط مالکان بین دستگاه های راه و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان و شهرداری را تسهیل خواهد بخشید.

 وی همچنین به نهضت تولید مسکن اشاره و خاطرنشان کرد: در بحث جدید تولید مسکن سهم استان سالانه ۱۲ هزار واحد از یک میلیون واحد در کشور است که جهت اجرایی کردن این طرح، هماهنگی بین دستگاه‌های راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری را می طلبد.

 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان این جلسه ضمن عرض خداقوت به همکاران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از نزدیک با این عزیزان دیدار و گفتگو کرد.