شناسهٔ خبر: 100326 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خلخال اعلام کرد:

بارش ۲۰ سانتی متر برف در گردنه الماس شهرستان خلخال

برف خلخال.jpg رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خلخال گفت: در محورهای کوهستانی و گردنه الماس ۲۰ سانتی متر بر روی زمین نشسته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)، معروف خسروی در بازدید از عملیات برف‌روبی محور خلخال به اسالم افزود: بارش برف از شب گذشته آغاز شده و هم اکنون ۲۰ سانتی متر برف در محورهای کوهستانی وگردنه الماس بر زمین نشسته است.

وی از آماده باش راهداران از شب گذشته در گردنه الماس و فعالیت برفروبی، نمک‌پاشی و تیغه‌زنی از صبح امروز خبر داد و افزود: راهداران در تمامی مسیرها به علت برودت هوا و یخبندان مشغول نمک‌پاشی و تیغه‌زنی هستند.

 رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خلخال بیان اینکه در طرح زمستانی ۱۰ اکیپ با ۲۴ دستگاه ماشین آلات و ۵۰ نفر نیروی پرتلاش راهداری حضور دارند تصریح کرد: با تلاش راهداران سخت کوش خلخال محور خلخال به اسالم و خلخال به پونل باز بوده و تردد فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

عضو شورای داری شهرستان خلخال تصریح کرد: بارش برف تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و هموطنان ور انندگانی که قصد تردد  از محورهای کوهستانی خلخال به سمت مرکز استان و مرکز کشور را دارند حتما تجهیزات زمستانی و سوخت کافی تردد نمایند.

گفتنی است هم اکنون با کاهش دمای هوا در برخی از مناطق گرمسیری نیز بارش باران تبدیل به برف و مناطق کوهستانی و ارتفاعات در بخش خورش رستم، قله آق داغ و عجم و ارتفاعات کوثر نیز سفیدپوش شده است.