شناسهٔ خبر: 100353 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

بازگشایی ۵۵ راه روستایی مسدود شده استان قزوین

جاده برفي مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از برفروبی و بازگشایی ۵۵ راه روستایی این استان که در پی بارش برف و کولاک مسدود شده بود، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)،  جواد حق‌لطفی افزود: به دنبال بارش برف و کولاک در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۹۸محور روستایی در استان قزوین مسدود شدند که با تلاش و همت بی وقفه راهداران، این آمار تا ساعت ۱۹ امروز جمعه به ۴۳راه روستایی کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین تا پایان امروز شنبه  فعالیت خود را برای بازگشایی کامل محورهای روستایی انجام خواهد داد.  

حق‌لطفی ادامه داد:به دنبال بارش برف در شبانه روز گذشته ۶۸۰ تن ماسه و نمک برای برف‌روبی راه‌های پوشیده از برف در این استان مصرف شد.

وی گفت: طی بارش برف در محورهای استان قزوین ۱۲۰راهدار به همراه ۷۰ دستگاه ماشین‌آلات در قالب ۱۰تیم به ارائه خدمات راهداری پرداختند.

حق لطفی با تأکید بر خودداری از سفر در ایام بارش برف از مردم خواست پیش از سفرهای ضروری نیز از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده ها را دریافت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین همچنین با توجه به لغزنده بودن جاده ها، رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی در رانندگی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ را از دیگر موارد مهم عنوان کرد.