شناسهٔ خبر: 100367 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری استان اعلام کرد:

تردد در همه محورهای استان کردستان برقرار است

راهداری زمستانی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در حال حاضر تردد در همه محورهای استان برقرار بوده و مشکلی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( کردستان) رامبد نوذری اظهار داشت: در حال حاضر بجز گردنه تته که بدلیل بارش برف مسدود اعلام شده است سایر محورهای استان باز و تردد در آنها جریان دارد. 

وی افزود: از شب گذشته در اکثر محورهای استان بارش پراکنده برف و باران گزارش شده و در حال حاضر جاده‌ها لغزنده است و از رانندگان درخواست می‌شود با خود زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

معاون راهداری استان کردستان به رانندگان توصیه کرد که از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت ضرورت تردد، حتما به زنجیرچرخ و سایر تجهیزات زمستانی و گرمایشی مجهز باشند.

نوذری یادآور شد: هم‌اکنون در برخی از گردنه‌های استان مه گرفتگی گزارش شده و رانندگان باید ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی‌، با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

براساس آمارها در جاده‌های استان کردستان ۱۶ منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین ۲۳ گردنه وجود دارد که خدمات دهی در این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند لذا احداث راهدارخانه می‌تواند ارائه خدمات در این ایام را تسریع و تسهیل کند. طول شبکه راه‌های استان هشت هزار کیلومتر است که شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.