شناسهٔ خبر: 100374 - سرویس استان‌ها

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان:

اجرای عملیات بهسازی محور قم- نیزار / به زودی محور قم- آوه تکمیل می شود

بهره برداری از عملیات احداث راه دسترسی به شهرک کامبوزیا شهرستان زاهدان سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در حال حاضر ساخت و بهسازی ۲۷ کیلومتر جاده در استان قم در حال اجرا است که برای تکمیل آن‌ها و پرداخت مطالبات به اعتباری بالغ بر۱۱۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، محسن محبتی اظهار داشت: قم به عنوان شاهراه ۱۷ استان و به مثابه جعبه تقسیم راه‌های مواصلاتی کشور از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای در حوزه راه و حمل و نقل جاده‌ای برخوردار است.

محبتی در خصوص آخرین اقدامات در حوزه راهسازی استان توضیح داد: تکمیل بهسازی محور قم- نیزار و تکمیل محور قم- آوه از جمله مهمترین اقدامات این اداره کل در حوزه راهسازی است.

وی با اشاره به این که محور قم- نیزار با ۳۷ کیلومتر طول در سنوات گذشته مراحل بهسازی آن انجام شده است، افزود: هم اکنون بهسازی قطعه آخر این محور در دستور کار است.

محبتی توضیح داد: عملیات تکمیل بهسازی محور قم – نیزار حد فاصل کیلومتر ۳۰ تا انتهای محور با هزینه کرد در حدود ۵۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد در دست اجرا است و برای تکمیل آن به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در محور قم- آوه توضیح داد: عملیات تکمیلی تقاطع غیر همسطح قم-آوه محدوده کاروانسرای سنگی در مراحل پایانی خود به سر می برد و در تلاش هستیم تا هر چه زودتر به اتمام برسد.

محبتی افزود: اجرای بازیافت سرد با سیمان و روکش آسفالت محور قم-جعفریه از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است که در چهار کیلومتر انتهای حوزه قم به سمت آوه در دولاین رفت و برگشت در سال گذشته به اتمام رسید.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل گفت: یکی دیگر از پروژه های راهسازی استان، احداث راه دسترسی شهرک سینمایی پیامبر اعظم(ص) است که از پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصدی برخوردار است.

محبتی در خصوص جزییات این پروژه توضیح داد: طول این محور فرعی چهار کیلومتر و با اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریالی به اتمام خواهد رسید که تاکنون ۱۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است و نیاز به تخصیص ۲۲۰ میلیارد ریال دیگر دارد.

وی بیان کرد: عملیات احداث تقاطع غیر همسطح ورجان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در دست اجرا است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان اظهار داشت: مطالعات دو باند کردن مسیر پردیسان- ورجان، تقاطع بلوار عماریاسر به آزادراه امیرکبیر، تکمیل محور ورجان- کهک- سه راهی دستگرد، تبادل تقاطع پردیسان به محور سلفچگان در محدوده بیمارستان امام رضا(ع)، ساماندهی ورودی روستای نیزار- کارخانه سیمان، بهسازی محور جاده قدیم قم- تهران، بهسازی محور ساوه - سه راهی تفرش، ارتقای راه اصلی سه راهی لنگرود- کهک، تقاطع غیرهمسطح دلیجان- سلفچگان(پهنه صنعتی)، تقاطع غیر همسطح نمایشگاه بین المللی، بهسازی باند برگشت محدوده روستای طایقان در محور قم- نیزار، تعریض و بهسازی نه کیلومتر مسیر و چهار کیلومتر احداث در محور قم- نیزار در محدوده امامزاده عبدالله(ع) و تقاطع روستای علی آباد و بهسازی محور قم- جعفریه در محدوده کاروانسرای قلعه سنگی تا پل راه آهن در دست انجام است.