شناسهٔ خبر: 100381 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

تکمیل ۳۵۰۰ واحد مسکن محرومان استان/صدور ۳۴ هزار جلد سند در روستاها و شهرهای کوچک

اسماعیل باقری مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اینکه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تهیه شده است از تکمیل ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومان استان خبر داد.

اسماعیل باقری مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه‌وبویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آماری از فعالیت‌های آن بنیاد در استان را اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه‌و‌بویراحمد با اشاره به اینکه تعداد واحدهای مسکونی روستایی استان ۸۴ هزار واحد است، اعلام کرد: تعداد واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده استان ۵۳ درصد معادل ۴۴ هزار و ۷۹۴ واحد است.

باقری با اشاره به اینکه در تمامی روستاهای استان که بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند طرح هادی تهیه شده است، از اجرای طرح هادی در بیشتر روستاهای استان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: برای ۱۱۵ روستا طرح منظومه روستایی تهیه شده که برای حدود ۵۰ روستا، طرح منظومه روستایی در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه‌وبویراحمد در خصوص اجرای مسکن در شهرهای کوچک و روستاهای استان گفت: ۵ هزار و ۹۴۲ واحد مسکونی خودمالکی شامل مسکن مهر و اقدام ملی مسکن در استان ۱۰۰ درصد تکمیل شده است. همچنین سهمیه امسال استان برای اجرای مسکن ملی ۵۵۳ واحد است که با ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

باقری افزود: ۵۱۰ واحد مسکونی تحت‌مسئولیت مستقیم بنیاد مسکن طی امسال، تکمیل شده است و هم اکنون علاوه بر این تعداد، ۱۴۲ واحد نیز در دست اجرا قرار دارد.

وی از تکمیل ۳ هزار و ۵۰۰ واحدمسکونی محرومان خبر داد و آغاز اجرای این طرح را مربوط به سال ۱۳۹۸ برشمرد.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد همچنین از صدور ۳۴ هزار جلد سند توسط بنیاد مسکن از ابتدای اجرای طرح تاکنون در روستاها و شهرهای تحت مسئولیت بنیاد خبر داد.