شناسهٔ خبر: 100408 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان اعلام کرد:‌

ادامه ساخت راه اصلی جاسک - محمدآباد ریگان در راستای توسعه مناطق کمترتوسعه یافته

جنوب کرمان برجک - محم اباد ریگان مدیر کل راه وشهرسازی جنوب کرمان از ادامه ساخت راه اصلی درمحورجاسک- محمدآباد ریگان در راستای توسعه مناطق کمترتوسعه یافته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راه وشهر سازی جنوب کرمان،محمد ساردویی مدیر کل راه وشهرسازی جنوب کرمان درحاشیه بازدیدی که به همراه فرماندارشهرستان رودبارجنوب ازمسیر رجک به محمد آباد ریگان انجام شد،گفت:از مجموع مسیر ۴۷۷ كيلومتری بین استان های کرمان و سیستان و بلوچستان تاسواحل مکران، ۲۲۶ كيلومترآن درحوزه استحفاظی اداره کل راه وشهر سازی جنوب کرمان قراردارد.در این راستا تاکنون عملیات احداث این راه اصلی و همچنین در برخی محدوده ها بهسازی محورشامل تعریض و روکش مسیر مجموعا به طول ۱۳۵ کیلومتر در حوزه جنوب کرمان به اضافه ۴۵ کیلومتر دیگر در حوزه استان هرمزگان توسط اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان تکمیل و به بهره برداری رسیده و اعتبار هزینه شده در این پروژه تا کنون بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال بوده است .

وی درتشریح ادامه ساخت این محوراظهار داشت:عملیات اجرایی بازگشایی ۵ کیلومتر از مسیر شامل ۶۵۵۰۰۰ متر مکعب خاکبرداری،زیرسازی و ابنیه فنی با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصددرحال اجرا است.

ساردویی همچنین اشاره کرد: ۵ کیلومتر دیگر از مسیر آماده عملیات روسازی و آسفالت است که درمرحله برگزاری مناقصه می باشد.همچنین عملیات اجرایی ۱۶کیلومتر دیگر از مسیر با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد درحال اجرا است.

مدیرکل راه وشهرسازی جنوب کرمان بیان کرد:در این محدوه احداث یک دستگاه پل بزرگ در دستور کار قرار دار و  مطالعه وطراحی آن در حال انجام می باشدکه جهت اجرای آن اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال موردنیاز است.