شناسهٔ خبر: 100434 - سرویس جاده‌ای

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد

جاده‌های شریانی کشور تا آذرماه به دوربین ثبت تخلفات مجهز می‌شوند

عکس دوربین.jpg معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در قالب طرح هوشمندسازی راهداری زمستانی با افزودن ۴۰۰ دوربین نظارتی و ثبت تخلفات به دوربین‌های موجود، تقریبا تمامی راه‌های شریانی کشور به صورت دقیق و لحظه‌ای کنترل و رصد می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر راه و‌ شهرسازی و‌ رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اظهار داشت: با توجه به اقدامات انجام شده و توجه به پیش‌بینی حجم زیاد بارش‌ها در روزهای اخیر، مشکلی از نظر آمادگی برای مقابله با وارد آمدن خسارات به جاده‌ها در صورت ایجاد سیلاب، نداشتیم. تمام راهداران به صورت ۲۴ ساعته در راه‌ها حضور داشتند تا محوری بسته نشود یا اگر محوری بسته شد، به خاطر این بود که بارش بیش از تصور بود و سیلاب و گل و لای در سطح جاده چالوس بود.

وی با اشاره به اینکه محور هراز به دلیل ریزش سنگ بسته شده بود، گفت‌: محور هراز برای یکی دو ساعت بسته بود که به خاطر ریزش سنگ از کوه ایجاد شده بودکه بلافاصله اقدامات جهت انجام پاکسازی انجام شد که دو ساعت به طول انجامید.

امانی یادآور شد: در حال حاضر غیر از آزادراه تهران-شمال و آزادراه قزوین-رشت و جاده چالوس، محور بسته‌ای نداریم؛ چند محور روستایی و جاده طالقان-هشتگرد به دلیل کولاک شدید بسته است؛ اما محورهای شریانی کشور همگی باز هستند.

امانی خاطر نشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی از شهریورماه امسال بازسازی ماشین آلات و تامین تجهیزات و ملزومات راهداری زمستانی جهت آماده باش ماشین آلات این حوزه انجام شده است.

وی گفت‌: امسال اعتبار ویژه‌ای برای بازسازی ماشین‌آلات راهداری اختصاص یافت و با وجود محدودیت اعتبارات، ۱۵۰ دستگاه جدید به ناوگان راهداری کشور افزوده شد و در حال رایزنی با مجلس شورای اسلامی برای اخذ مجوز جهت نوسازی تمام ناوگان راهداری کشور در سال آینده هستیم.

امانی اظهار داشت‌: در قالب طرح هوشمندسازی راهداری زمستانی با افزودن ۴۰۰ دوربین نظارتی و ثبت تخلفات به دوربین‌های موجود، تقریبا تمامی راه‌های شریانی کشور به صورت دقیق و لحظه‌ای کنترل و رصد می‌شوند، همچنین با تجهیز ۸۵۰۰ ناوگان از مجموع ۹۶۰۰ ناوگان راهداری کشور به GPS امکان مدیریت بهینه ناوگان در شرایط دشوار راهداری فراهم می‌شود.

به گزارش سازمان راهداری و‌حمل و‌ نقل جاده‌ای، رییس سازمان راهداری و‌حمل و نقل جاده‌ای همچنین گفت: بر اساس برنامه سال آینده راهدارخانه‌های واقع در محورهای صعب العبور و پربارش به تصاویر دوربین‌های همان محور مجهز خواهند شد.