شناسهٔ خبر: 100465 - سرویس هوایی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد:

وجود ظرفیت ارائه خدمات هوانوردی به ۱۸۰۰ پرواز در روز/ صنعت هوانوردی نیازمند توسعه ناوگان است

برگزاری مراسم تکریم سرپرست و تودیع رییس جدید سازمان هواپیمایی کشوری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ظرفیت ارائه خدمات هوانوردی به ۱۸۰۰ پرواز در روز وجود دارد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سرپرست سابق سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم تکریم خود و معارفه رییس جدید این سازمان، با بیان اینکه ۷۲ سال از تصویب قانون هواپیمایی کشوری می‌گذرد و ۴۳ سال از این دوره پس از انقلاب اسلامی بوده است، گفت: هوانوردی کشور در این دوره توانسته است با ایجاد زیرساخت‌ها  و پاسخ به نیازها ظرفیت اعزام و پذیرش سالانه بیش از ۷۵ میلیون مسافر را فراهم کند. اکنون ارائه سرویس‌های هوانوردی در ۱۳۲ مسیر هوایی به طول ۸۸ هزار کیلومتر  ارائه می‌شود و امکان ارائه این خدمات به بیش از ۱۸۰۰ پرواز در روز وجود دارد.

وی ادامه داد: این در حالی است که در این مدت صنعت هوانوردی همواره تحت تحریم بوده است. قطعا استفاده از این ظرفیت نیازمند توسعه ناوگان است.  همچنین توسعه هوانوردی عمومی باید در دستور کار قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به توانمندی مدیریتی در صنعت هوانوردی کشور گفت: ایجاد تمام این زیرساخت‌ها با وجود تحریم جز با مدیریت جهادی میسر نمی شد که خوشبختانه در صنعت هوانوردی اتفاق افتاده است. لازم است من به دو نمونه از مدیریت جهادی در سال‌های اخیر اشاره کنم.

وی افزود: در سال ۱۳۹۸ و طی عملیات حج تمتع، عربستان اعلام کرد که عملیات اعزام و پذیرش مسافران را تنها از  هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران می‌پذیرد و نه تنها هواپیمایی عربستان در این عملیات شرکت نمی‌کند، که سایر ایرلاین‌های ایران نیز مورد پذیرش نخواهند بود. یک کار جهادی انجام شد و بیش از ۸۸ هزار زائر ظرف ۳۰ روز به حج اعزام شده و چند روز بعد به کشور بازگردانده شدند. 

امیرمکری ادامه داد: مثال دیگر، پروازهای اربعین در سال جاری بود. صنعت هوانوردی ظرف ۱۲ روز ۸۶ هزار زائر را به عتبات عالیات اعزام کرد و ۵۲ هزار زائر را به کشور باز گرداند. در این عملیات نکته مهمی که از سوی وزیر راه و شهرسازی تکلیف شد، موضوع نرخ بلیت بود و مقرر شد که زائران با حداقل هزینه به این مراسم اعزام شوند. این اتفاق در  همکاری سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و ایرلاین‌ها رخ داد و توانستیم از عملیات اربعین سربلند بیرون بیاییم.