شناسهٔ خبر: 100555 - سرویس بنادر و دریانوردی

از ابتدای سال جاری تا نیمه آبان ماه محقق شد؛

رشد ۲۰۳ درصدی صادرات نفتی در بنادر شرق هرمزگان/ جهش ۴۴ درصدی در پایانه‌های بنادر شرق هرمزگان/ پهلوگیری بیش از ۵ هزار فروند انواع شناور 

بنادر مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از رشد ۲۰۳ درصدی صادرات کالاهای نفتی و ۴۴ درصدی کاپوتاژ از ابتدای سال جاری تا نیمه آبان ماه خبرداد.

حمیدرضا محمدحسینی تختی، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، در تشریح فعالیت‌های بنادر شرق هرمزگان در حوزه صادرات کالاهای نفتی گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه آبان ماه بیش از ۲۹۴ هزار تن کالای نفتی از بنادر شرق به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر شده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، ۲۰۳ درصد رشد را به دنبال داشته است.

وی در رابطه با تخلیه و بارگیری این کالاها در مدت یاد شده، اظهار داشت: ۵۶۸ هزار و ۴۰۲ تن انواع کالای نفتی در بنادر شرق استان تخلیه و بارگیری شده که رشد ۷۷ درصدی به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان درباره عملیات کاپوتاژ در این بازه زمانی گفت: با جابه‌جایی بیش از ۳۲۱ هزار تن کالا در حوزه کاپوتاژ رشد ۴۴ درصدی را در همسنجی با مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم.

محمدحسینی تختی از پهلوگیری ۵ هزار و ۲۶۷ فروند انواع شناور در بنادر مرکز و شرق هرمزگان خبر داد و افزود: در مدت یاد شده نمودارها رشد ۳۶ درصدی را در میزان پهلوگیری به ثبت رسانده است.

گفتنی است، اصطلاح کابوتاژ "Cabotage" یا کران بری (cabotage) به معنای حمل‌ونقل کالا یا مسافر بین کشورهای مختلف از طریق راه‌های آبی و به وسیله کشتی اطلاق می‌شود.