شناسهٔ خبر: 100566 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد

استان مازندران ۷ طرح تفصیلی در دست تهیه دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران با بیان اینکه در قالب تهیه طرح‌ها مشکلات شهری احصاء شده و بدین طریق مسائل رفع می‌شود، گفت: در سطح استان مازندران، طرح تفصیلی ۷ شهر در دست تهیه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( مازندران)، سید محمد نظری اظهار کرد: استان مازندران به دلیل تهیه و تصویب تنوعی از طرح‌های توسعه شهری و فراشهری در مقیاس‌های منطقه‌ای، ناحیه‌ای و شهری و با پوشش ۱۰۰ درصدی پهنه سرزمین در این استان دارای کامل‌ترین نظام سلسله مراتبی طرح‌های توسعه شهری و فراشهری در کشور است.

 وی با بیان اینکه امروزه این طرح‌ها توسط مدیریت شهری ملاکِ عملِ آمایشِ جمعیت و فعالیت در کل پهنه سرزمینی استان هستند، اذعان داشت: به منظور تکمیل این نظام و تعیین تکلیف آن در پایین‌ترین سطح مقیاس شهری، اداره‌کل راه و شهرسازی استان از سال ۱۳۹۴ تهیه طرح‌های تفصیلی مذکور را برای شهرهای استان در دستور کار خود قرار داده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران افزود: این اداره‌کل با راه‌اندازی واحد GIS در معاونت شهرسازی و معماری به منظور راهنمایی شهرداری‌های استان در خصوص تهیه نقشه پایه مناسب و تأمین اعتبار مورد نیاز این طرح‌ها از محل منابع ملی و استانی مقدمات اجرای برنامه تهیه طرح‌های تفصیلی همه شهرهای استان را فراهم کرد.

 وی گفت: از ۶۲  شهر استان تعداد ۴۴ شهر مشمول نظام تهیه طرح‌های توسعه و عمران (جامع) می‌شود که از این تعداد ۳۸  شهر طرح جامع مصوب دارد و ۱۷ شهر دیگر نیز در حال تهیه و یا بازنگری طرح جامع و در مرحله بررسی ، تصویب و ابلاغ است.

نظری با بیان اینکه در سطح استان تعداد ۲۹ شهر دارای طرح تفصیلی مصوب و ۷ شهر فریدونکنار، عباس آباد، شیرود، ساری، نور، شیرگاه و گلوگاه در دست تهیه است.

 وی با اشاره به اینکه ۲  شهر بابلسر و جویبار نیازمند بازنگری طرح جامع است که مقدمات انعقاد قرارداد با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در دست اقدام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران با بیان اینکه این اداره‌کل در صدد حل مشکلات شهری بصورت اساسی و ریشه‌ای است تصریح کرد: در قالب تهیه طرح‌ها مشکلات شهری احصاء شده و بدین طریق مسائل و مشکلات رفع می‌شود.