شناسهٔ خبر: 100634 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد:

تکمیل پروژه کنار گذر شهر سنقر و احداث باند دوم محور سنقر-بیستون

تکمیل کنارگذر سنقر و احداث باند دوم سنقر-بیستون مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از اجرا و تکمیل کمربندی شهر سنقر و احداث باند دوم محور سنقر به بیستون، در ۵ قطعه مشخص شده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، (کرمانشاه)، مسعود شریفی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: طول کل این پروژه ۵۵ کیلومتر بوده که در قطعات ۳، ۴، ۵، و ۶ به ترتیب با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد، ۴۰ درصد، ۱۲ درصد و ۵ درصد در حال اجراست.

 وی تصریح کرد: قطعه اول این پروژه از کیلومتر صفر تا ۴ از سمت سنقر به بیستون به بهره برداری رسیده، و باقی قطعات با انجام عملیات خاکی، احداث ابنیه ی فنی،  اجرای لایه های روسازی و ... ، با سرعت قابل قبولی در حال تکمیل است.

شریفی افزود: منطقه کوهستانی است و مخصوصا در فصول سرد سال انجام برخی عملیات راهسازی عملا متوقف می شود ، همچنین وجود گردنه مله ماس و در پی داشتن عملیات ترانشه بری، احداث راه انحرافی، جهت جلوگیری از ایجاد ترافیک مسیر را در دستور کار قرار داده است.

 وی در خصوص اجرای عملیات های جدید و بر اساس مطالعات همزمان با اجرای طرح خاطر نشان کرد: در این طرح ضمن اجرای راه های انحرافی، ۱۴ دهنه پل دالی بتونی با دهنه ۲ متر و یک دستگاه پل با ۳ دهنه چهار متری، احداث آبروهای ۴ و ۸ متری هم در دستور کار قرار گرفته است.

مسعود شریفی کاهش ترافیک شهری، کاهش مصرف سوخت با کم شدن زمان و مسافت مسافرت بین شهری، همچنین افزایش ایمنی تردد در این ۵۵ کیلومتر کوهستانی مخصوصا در فصول سرد و پربارش سال را از مهمترین اهداف اجرای طرح مذکور عنوان کرد.

گفتنی است، با تامین و تزریق به موقع اعتبار کلیه قطعات باقی تا سال ۱۴۰۲ تکمیل و طرح به بهره برداری خواهد رسید.