شناسهٔ خبر: 100664 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

ثبت نام بیش از ۲۲ هزار نفر در طرح نهضت ملی جهش تولید مسکن استان قزوین/ثبت نام تا ۱۵ آذر ادامه دارد

seyed ali hashemi.jpg مدیر کل راه و شهرسازی درباره آخرین آمار ثبت نام طرح جهش تولید مسکن در جلسه شورای مسکن استان گفت: تا کنون ۲۲۳۶۰ نفر در سامانه ثبت نام کرده اند و با توجه به اینکه پالایش متقاضیان جدید هنوز ادامه دارد، با پایش جدید تعداد متقاضیان واجد شرایط افزایش پیدا می کند.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان قزوین)، سیدعلی هاشمی در این جلسه که به ریاست اعلایی استاندار و با حضور معاون عمرانی و سایر اعضای شورا در سالن جلسات باقرالعلوم استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از اینکه استاندار در اولین روزهای کاری خود در این جلسه شرکت کرده است، عنوان کرد: ساخت واحدهای طرح اقدام ملی و جهش مسکن، سایر بخش های اقتصادی را نیز فعال خواهد کرد.

وی افزود: تامین مسکن از اولویت های دولت، رییس جمهور و وزارت راه و شهرسازی است و در این راستا و با توجه به چند وجهی بودن موضوع همکاری همه دستگاه ها ضروری است.

هاشمی اضافه کرد: همه دستگاه ها مکلف هستند اراضی مازاد خود را به راه و شهرسازی معرفی کنند تا با توجه به ظرفیت و قابلیت زمین جهت استفاده در این طرح مورد بهره برداری قرار گیرد.

دبیر شورای مسکن استان درباره موضوعات مرتبط با نهضت ملی مسکن گفت: فراخوان انتخاب پیمانکار در طرح نهضت ملی مسکن، استفاده از ظرفیت مشاوران حقوقی در پروژه های مستقیم که توسط راه و شهرسازی مدیریت می گردند، اعمال تخفیف در صدور پروانه های ساختمانی و استفاده از ظرفیت پروژه های خودمالک در طرح نهضت ملی مسکن از موضوعات مهم این طرح است که توسط این اداره کل در حال پیگیری است.

 وی افزود: در جلسه امروز آخرین وضعیت ثبت نامی و موضوعات مرتبط با طرح جهش تولید مسکن در استان بررسی و گزارشی از روند اجرایی پروژه های طرح اقدام ملی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ارائه شد و مشکلات مرتبط با پروژه های طرح اقدام ملی مسکن بررسی شد.

وی با بیان این مطلب که پالایش متقاضیان جدید هنوز ادامه دارد خاطرنشان کرد: با پایش جدید تعداد متقاضیان واجد شرایط افزایش پیدا می کند.

هاشمی درباره زمین های تامین شده جهت استفاده در طرح جهش تولید مسکن گفت: در طرح اقدام ملی مسکن و نهضت ملی جهش تولید مسکن استان تاکنون بیش از ۱۰ هکتار زمین در شهرهای مهرگان، آبیک، تاکستان، بویین زهرا، اقبالیه، اسفرورین، بیدستان و محمودآباد اختصاص یافته و همچنین شهر الوند نیز در حال آماده‌سازی است تا در این شهر نیز  برای طرح نهضت ملی مسکن زمین تامین نماییم و کلیه اراضی اختصاص یافته نیز از محل اراضی سازمان ملی زمین و مسکن تامین گردیده است.

هاشمی با تاکید بر اینکه در پی افزایش تقاضای تمدید مهلت ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن، نام‌نویسی در این طرح که تا پیش از این ۲۸ آبان به اتمام می‌رسید، تا ۱۵ آذر ماه تمدید شده است، گفت: متقاضیان می‌توانند بدون نگرانی ثبت‌نام در مرحله اول نهضت ملی مسکن را در سامانه مربوطه به آدرس https://saman.mrud.ir انجام دهند.