شناسهٔ خبر: 100679 - سرویس وزارتی

در ادامه سفر امروز انجام گرفت؛

بازدید وزیر راه و شهرسازی از ایستگاه راه‌آهن زنجان / تخصیص۸۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه خط دوم را‌ه‌آهن قزوین- رشت

راه آهن قزوین رشت وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از ایستگاه راه‌آهن زنجان، گفت: برای تکمیل خط دوم راه‌آهن قزوین- رشت، ۸۰۰ میلیاردتومان تخصیص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی امروز ۲۷ آبان در سفر به استان زنجان از ایستگاه راه‌آهن زنجان و پروژه خط دوم راه‌آهن زنجان-قزوین بازدید کرد.

عضو کابینه دولت سیزدهم در جریان این بازدید، اعلام کرد: در این سفر، رییس‌جمهوری با پرداخت ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خط دوم راه‌آهن قزوین- رشت موافقت کرد که اعتبار اعلام شده تخصیص می‌یابد.

لازم به ذکر است در جریان سفر رستم قاسمی به استان زنجان امروز ۲۷ آبان، عملیات اجرایی ۱۷ هزار و ۴۳۰ واحد نهضت ملی مسکن در این استان آغاز شد. بر اساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، پروژه‌های نهضت ملی مسکن شامل کوی زیتون، کوی ثمین، پروژه برکت در کوی نصر و پروژه‌های شرق زنجان در قالب دو پروژه در کوی گلشهر و کوی زنگان است. کوی زیتون به مساحت ۱۲۲ هکتار و با ظرفیت ۹هزار و ۵۰۰ واحد، کوی ثمین به مساحت ۵/۵ هکتار و با ظرفیت ۵۸۴ واحد، پروژه برکت در کوی نصر در زمینی به مساحت ۷/۲ هکتار و با ظرفیت ۷۴۴ واحد مسکونی، پروژه‌های شرق زنجان در قالب دو پروژه در کوی گلشهر با ظرفیت ۵۱۲ واحد و کوی زنگان به مساحت ۸۶ هکتار و با ظرفیت ۵ هزار و ۵۵۵ واحد مسکونی، است. بر اساس تاکید اداره کل راه و شهرسازی استان، برای تمامی پروژه‌ها مراحل تامین زمین، انتخاب پیمانکار، انعقاد قرارداد و آماده‌سازی زمین انجام شده و در حال احداث است.