شناسهٔ خبر: 100692 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه خبر داد؛

تشکیل قرارگاه زمستانی راهداری/فعالیت ۴۳ راهدارخانه در طرح زمستانی راهداری کرمانشاه

راهداری زمستانی - کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: قرارگاه زمستانی با همه امکانات، ناوگان ماشین آلات و آماده‌باش راهداران، آماده خدمت رسانی به هموطنان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)،   فریبرز کرمی اظهار داشت: پیش‌بینی‌ها، حاکی از این است که امسال بارش‌های بیشتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته باشیم. از این رو به دلیل شروع زود هنگام بارش‌ها، قرارگاه زمستانی تشکیل شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۳ راهدارخانه ثابت و سیار در استان کرمانشاه، افزود: تعداد ۵۴۰ نفر راهدار در ۳۵ راهدارخانه ثابت و ۸ راهدارخانه سیار به صورت شیفت بندی، آماده پشتیبانی و انجام عملیات برف روبی در محورهای مواصلاتی استان هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: امسال با کمبود نیرو و ماشین آلات روبرو هستیم، ولی تمام تلاش مان را خواهیم کرد که با آمادگی کامل و شرایط سخت زمستانی، با بکارگیری علم، تجربه و تمامی امکانات بتوانیم خدمات مطلوبی به کاربران جاده ای ارائه نماییم.

وی بیان کرد: تعداد ماشین آلات راهداری در نظر گرفته شده برای طرح زمستانی راهداری، ۴۸۰دستگاه است که در صورت نیاز بکارگیری خواهند شد.

وی گفت: ۲۰ هزار تن شن و نمک در راهدار خانه های استان، جهت انجام عملیات برف روبی دپو شده است.  

کرمی با بیان اینکه، پیش بینی و آماده کردن راهدارخانه ها، تجهیزات و ماشین آلات، نیروها و مواد و مصالح مصرفی جهت انجام عملیات راهداری زمستانی از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: این آماده سازی در قالب تعمیر، راه اندازی ماشین آلات راهداری زمستانی، بهسازی راهدارخانه ها و … صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با اشاره به مکانی برای اسکان مسافران در راه مانده، بیان کرد: در راهدارخانه‌های استان کرمانشاه مکانی برای استقرار مسافران در راه مانده با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از مسافران خواست؛ پیش از سفر از طریق تماس با سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای که بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است، اطلاعات آخرین وضعیت راه‌های کشور را دریافت کنند.