شناسهٔ خبر: 100716 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

فعالیت سامانه جدید بارشی از امروز تا آخر هفته/ تلاطم آب‌های خلیج فارس از دوشنبه تا چهارشنبه

امواج دريا طوفان کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از سمت جنوب غرب از بعد از ظهر امروز خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌ونهم آبان و هفته پیش‌رو گزارش داد و گفت: سامانه بارشی که امروز عصر از سمت جنوب غرب وارد کشور می‌شود در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، ایلام و لرستان همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات نیز به شکل برف خواهد بود.

وی با اشاره به شدت بارش‌ها، افزود: امروز در شرق استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و شمال بوشهر و فردا یکشنبه نیز در خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان،مرکزی، شمال استان‌های فارس و بوشهر و و غرب اصفهان احتمال بالا آمدن سظح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، پدیده مه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و مناطق مرتفع وجود دارد.

رفیعی همچنین با بیان اینکه سردترین مرکز استان امروز بجنورد با دمای حداقل هشت درجه زیر صفر گزارش شده است، گفت: همچنین شهرکرد و بیرجند نیز با دمای شش درجه زیر صفر سردترین مراکز استان بعد از بجنورد هستند با این حال دیروز گرم‌ترین مراکز استان اهواز و بندرعباس با دمای حداکثر ۲۹ درجه بالای صفر گزارش شدند.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه امروز در اوایل صبح در مناطق صنعتی و پرجمعیت انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا را انتظار داریم، اعلام کرد: آسمان امروز تهران، صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود است و حداکثر دما به ۱۲ درجه بالای صفر و حداقل دما نیز به چهار درجه بالای صفر رسید. همچنین پیش‌بینی می‌شود دمای هوای تهران فردا به پنج درجه بالای صفر برسد.

رفیعی برای فردا نیز گزارش داد: یکشنبه ادامه بارش‌ها در استان‌های کردستان، ایلام، کرمانشاه، خوزستان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، اصفهان، غرب فارس و بوشهر ادامه دارد و روز دوشنبه گستره این بارش‌ها افزایش می‌یابد.

به‌گفته وی علاوه بر این مناطق بخش‌هایی از استان‌های زنجان و جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی و اردبیل همچنین ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البزر در استان‌های تهران، قزوین و البرز نیز بارش خواهیم داشت.

رفیعی بارش‌ها در سواحل دریای خزر را برای روز دوشنبه به صورت پراکنده گزارش کرد و گفت:‌ روز سه‌شنبه نیز بخش‌هایی از شرق و شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش پراکنده را دارند و خروج این سامانه بارشی از اوایل وقت روز چهارشنبه خواهد بود.

وی آب‌های خلیج فارس به‌ویژه غرب خلیج فارس را از امروز تا روز دوشنبه مواج و متلاطم گزارش کرد و افزود:‌ روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز خلیج فارس و تنگه هرمز این شرایط را خواهند داشت.