شناسهٔ خبر: 100719 - سرویس هوایی

افزایش پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»:

از سرگیری پرواز ایران‌ایر به کراچی/ برقراری مجدد پرواز بیرجند-مشهد

هواپیما هما هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» پروازهای خود را در مسیر تهران-کراچی و مشهد-بیرجند از سر گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»، در اطلاعیه‌هایی جداگانه از افزایش پروازهای داخلی و بین‌المللی در برنامه زمستانی خود خبر داد.

در پی رفع محدودیت‌های کرونایی کشور پاکستان و صدور مجوز برای ادامه پروازهای هفتگی ایران‌ایر به فرودگاه کراچی، در برنامه زمستانی از ۱۰ آبان‌ماه سال جاری (اول نوامبر)، پرواز هفتگی «هما» به فرودگاه کراچی برقرار شد.  با توجه به افزایش تعداد هموطنان دریافت‌کننده واکسن و صدور روادید گردشگری‌ و زیارتی برای زائران پاکستانی، این مسیر پروازی در روزهای پنج‌شنبه هر هفته انجام می‌شود.

 این پرواز با شماره پرواز ۸۱۲ در روزهای پنج‌شنبه هر هفته در ساعت ۵ و ۱۵ دقیقه بامداد از فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد فرودگاه کراچی انجام شده و  بازگشت این پرواز در همان روز در ساعت ۱۱ و ۵ دقیقه (به وقت محلی) از فرودگاه کراچی پرواز و در ساعت ۱۲ و ۵۰ دقیقه در فرودگاه حضرت امام(ره) به زمین می‌نشیند.

همچنین بعد از توقف کوتاه مدت، مجدداً پرواز مسیر بیرجند به مشهدمقدس از روز چهارشنبه ۱۹ آبان‌ماه سال جاری انجام برقرار شد.
 
 در پی درخواست استاندار خراسان جنوبی برای برقراری مجدد مسیر پروازی بیرجند به مشهد و بالعکس و با دستور علیرضا برخور مدیرعامل «هما» برای برقراری این پرواز، مسیر بیرجند به مشهد مقدس و بالعکس به جدول برنامه پروازی فصل زمستان ایران‌ایر افزوده شد.
 
 بر این اساس، پرواز بیرجند به مشهد و بالعکس در روزهای چهارشنبه هر هفته انجام می‌شود.  پرواز رفت، در ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه با شماره پرواز ۳۸۶ فرودگاه بیرجند را به مقصد مشهد مقدس ترک و در ساعت ۱۹ و ۵۵ دقیقه در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد به زمین می‌نشیند.  پرواز برگشت در همان روز با شماره پرواز ۳۸۷ از فرودگاه مشهد مقدس پرواز و در ساعت ۲۱ و ۵۰ دقیقه وارد فرودگاه شهید کاوه بیرجند می‌شود.