شناسهٔ خبر: 100731 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان:

با اتمام پروژه‌های راه سازی در حال اجرا وضعیت راه‌های کردستان بهبود می‌یابد

عرفان مرادی مدیرکل راه وشهرسازی کردستان بااشاره به اجرای پروژه های متعدد راهسازی در سطح استان از بهبود وضعیت راه‌ها وارتقای شاخص برخورداری در حوزه راه‌های اصلی بزرگراهی با بهره برداری از این پروژه ها خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان) ، عرفان مرادی گفت: با توجه به ترافیک سنگین در محور سقز –بانه و مرز سیران بند ، عملیات اجرایی ساخت چهار خطه این محوردر دو قطعه در حال انجام است که با اتمام این دو قطعه شرایط ترافیکی و ایمنی ، روانسازی ترافیک  این محور بهبود خواهد یافت .

مرادی با اشاره به احداث مسیر چهارخطه در محور بیجار – دیواندره نیز گفت: امسال هفت کیلومتر از مسیر بیجار- دیواندره را چهار خطه کرده و آسفالت نموده ایم که متاسفانه به علت بارش های زود هنگام و شرایط جوی نامناسب نتوانستیم این هفت کیلومتر را زیر بار ترافیک ببریم که ان شاالله در اولین فرصت و در صورت بهبود شرایط جوی مسیر احداث شده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

وی خاطرنشان کرد : از دیگر محورهایی که در حال بهسازی است گردنه صلوات آباد سنندج به طول ۲۱ کیلومتر است که تاکنون بیش از ۱۴ کیلومتر به صورت چهار خطه در آمده و زیر بار ترافیک رفته و سه کیلومتر دیگر مسیر نیز آماده آسفالت است که در اسرع وقت مورد استفاده عموم مردم شریف استان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه وشهرسازی در ادامه اظهار کرد : امسال خوشبختانه یکی از پروژه های اساسی ومهم ؛ جاده جدید سنندج – مریوان (واریانت تیژ تیژ- گاران )به طول ۵۲ کیلومتر به بهره برداری رسید و در امتداد این مسیر و در راستای بهسازی کل محور سنندج – مریوان ، واریانت گردنه خروسه به طول ۱۱ کیلومتر ( از سه راهی تودار ) در دوقطعه نیز در دستور کار قرار گرفته و عملیات اجرایی آن شروع شده است .

وی گفت : اضافه بر این پروژه ها ، طرح های مختلف راهسازی و بهسازی راه های استان در جریان است که با تامین اعتبار مناسب در آینده به بهره برداری خواهند رسید و در صورت بهره برداری قطعا شرایط برخورداری از راه مناسب در استان ارتقاء خواهد یافت.