به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، غلامعباس بهرامی نیا اظهار داشت: در خوزستان، بیشتر بحث سیل مطرح است و بارشهایی در محورها وگردنهها انجام میشود که علاوه بر سیلگیر بودن، نیاز به ریزش برداری را هم ایجاد میکند.
وی گفت: فعالیت راهداری و نگهداری راهها به صورت مستمر در طول سال وجود داشته ولی به دلیل شرایط جوی در زمستان و اهمیت این موضوع، گروهها در زمستان افزایش مییابد.
مدیر کل راهداری و حملونقل جادهای خوزستان در ادامه افزود: هم اکنون ۴ راهدار خانه فعال در جادههای خوزستان وجود دارد هر ساله در فصل زمستان توان عملیاتی ۲ محور برفگیر تاراز و دهدز در شهرستانهای اندیکا و ایذه افزایش یافته و کمک به بازگشایی راهها و فراهم آوردن امکان عبور و مرور ایمن جزو اولویتها میشود.
بهرامی نیا یادآور شد: ۲۹۸ کیلومتر از راههای خوزستان برفگیر هستند که ۱۵۰ کیلومتر آن راه روستایی در مسیر ایذه - دهدز، ۴۰ کیلومتر آن شامل راه اصلی و فرعی در شهرستان اندیکا ۱۲ کیلومتر راه روستایی به سمت آبشار موری در بخش چلو این شهرستان و ۱۵ کیلومتر در محور روستایی امام زاده عبدالله باغملک قرار دارد.
وی با اشاره به ذخیره نمک و شن در طرح راهداری زمستانه گفت: در انبار راهدارخانه تاراز و دهدز ۲۰۰ تن نمک و ۳۵۰ تن شن ذخیره شده تا پس از بارش برف استفاده شود.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای خوزستان در ادامه با بیان اینکه طرح زمستانه که از ۱۵ آذر آغاز شده، تا ۲۰ اسفند ادامه خواهد داشت و پس از آن طرح نوروزی آغاز میشود، گفت: مانور طرح راهداری زمستانه با هدف نشان دادن همکاری، افزایش ایمنی تردد و هماهنگی بیشتر بین مجموعههای مستقر در این محورها شامل پلیس راه، هلال احمر و راهداری اجرا میشود.