شناسهٔ خبر: 100776 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:‌

تشریح برنامه های دهه بزرگداشت یادمان قربانیان سوانح جاده ای در آذربایجان غربی

ارسلان شکری مدیرکل آذربایجان غربی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی برنامه های دهه بزرگداشت یادمان قربانیان سوانح جاده ای در استان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان غربی نیز در هفته ایمنی و حمل و نقل برنامه های متعددی برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

ارسلان شکری با اشاره به از دست رفتن بیش از ۵۰۰ نفر از هموطنانمان در طول یکسال گذشته در آذربایجان غربی اضافه کرد: ۲۵ سال پیش چنین روزی به تقویم جهانی اضافه شد تا  همه نهادهای  بین المللی و ملی ذی ربط برای کاهش تصادفات در دنیا تلاش کنند.

وی یادآور شد: در هفته یادمان قربانیان سوانح جاده ای برابر مصوبات کارگروه آموزش و فرهنگسازی کمیسیون ایمنی حمل و نقل کشورمراسمات خاص با حضور مقامات استانی در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: اطلاع رسانی وفرهنگ سازی دو هدف عمده و اصلی کمیسیون ایمنی راهها می باشد که امیدواریم بتوانیم افکار عمومی را به سمت افزایش ایمنی تردد و کاهش حوادث رانندگی سوق دهیم.

ارسلان شکری ضمن تاکید بر اینکه استان آذربایجان غربی می تواند با انجام اقداماتی مثبت در جهت کاهش تعداد کشته های تلفات جاده‌ای گامی موثر بردارد گفت: با توجه به کوهستانی بودن و موقعیت خاص جغرافیایی این منطقه لازم است ایمنی در راههای روستایی را در اولویت برنامه‌ها قرار دهیم.

وی افزود: در طی هفته جاری طبق مصوبات کارگروه آموزش و فرهنگسازی کمیسیون ایمنی حمل و نقل کشور برنامه هایی منجمله برگزاری جلسه کمیسیون ایمنی استان، حضور در منازل بازماندگان حوادث با حضور مسئولین استانی، نصب پوستر و بنر اطلاع رسانی در مجاورت راهدارخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی، برگزاری گشت های کنترل و نظارت با هماهنگی پلیس راه، ولید محتواهای آموزشی مناسب برای کودکان و استفاده از فرصت های ایجاد شده برای آموزش به کودکان و نوجوانان در شبکه های اجتماعی و برنامه های ویژه برای کاربران آسیب پذیر جاده ای  برگزار خواهد شد.

شکری با دعوت از رسانه ها به عنوان یکی از مهمترین مقوله های موثر بر فرهنگ مردم ادامه داد: رسانه ها همواره در امر فرهنگ سازی پیشگام بوده اند و ما از آنها می خواهیم در این امر مقدس و خطیر ما را یاری کنند.