شناسهٔ خبر: 100793 - سرویس استان‌ها

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی:

روابط عمومی‌ها باید سطح کاری خود را ارتقا دهند

زنجان- کیانی.jpg رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ها باید سطح کاری خود را ارتقا دهند، گفت: روابط‌عمومی‌ها باید حرفه و توانمندی خود را در این حوزه بازتعریف کرده و نگاه مسئله محور به حوزه خود داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،امین کیانی، سرپرست مرکز ارتباطاعات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی،  در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان زنجان در نشستی با اعضای روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی این استان، با بیان اینکه درگیر چالش‌ها شدن، ما را از رسالت و اطلاع‌رسانی عقب می‌گذارد، افزود: اگر خود را به مشکلات و چالش‌ها درگیر کنیم، نمی‌توانیم اطلاع‌رسانی لازم را از پروژه‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به قانون بیست هشتاد، اظهار کرد: ۸۰ درصد تمرکز روابط‌عمومی‌ها باید بر روی خروجی و فقط ۲۰ درصد بر سایر مسائل باشد.

کیانی به نگاه غلط برخی از مدیران در این حوزه اشاره و ابراز کرد: روابط‌عمومی‌ها باید سطح کاری خود را ارتقا داده و حرفه و توانمندی‌شان را در این حوزه بازتعریف و ارتقا دهند.

وی نسبت به اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف حوزه‌های مرتبط با راه در بخش حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی در استان تاکید کرد: باید ارتباط با رسانه‌ها در این بخش‌ها تقویت شده و ضعف و نقصی که در سیستم و ساختار وجود دارد، جمع‌بندی شده و به مرکز ارجاع داده شود.

رویکرد روابط عمومی باید مردم را نسبت به عملکرد ادارات به اقناع برساند

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه بزرگ‌ترین پروژه عمرانی کشور در حوزه مسکن در سطح کشور اجرا می‌شود، ابراز کرد: ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور کار بزرگی است و اگر سناریوی خوبی در این زمینه نداشته باشیم و مردم را اقناع نکنیم، کارها و عملکردها به درد نمی‌خورد.

کیانی با بیان اینکه در هر موضوعی رسانه‌ها بزرگ‌ترین نقش را در روایت حقیقت دارند، ادامه داد: اگر کسی نتواند حقیقت را به خوبی بیان کرده و دفاع لازم را داشته باشد، آن مطلب سال‌ها در ذهن مردم می‌ماند و برعکس آن نیز هم صادق است.

وی با اشاره به این مطلب که از سرآمدان سیستم و اهل تعامل در واحد روابط‌عمومی استفاده شود، گفت: فردی که در واحد روابط‌عمومی فعالیت می‌کند باید رفتارشناس بوده و اهل تعامل باشد.

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه شورای هماهنگی دو هفته یک بار در وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن و راه برگزار می‌شود، افزود: باید در این جبهه یکپارچه فعالیت کرده و نقش‌ سازمان تعریف شده تا با استفاده از نیروهای فعال نقش‌آفرینی برای مدیرکل بیان و تبیین شود.

بروکراسی اداری خروجی ندارد

کیانی با بیان اینکه راه و مسکن بزرگ‌ترین مولفه‌های شهری است، ادامه داد: باید همدیگر را در شرایط کنونی پشتیبانی کرده و اجازه ندهیم ویروس کرونا ما را دچار چالش کند تا از فعالیت‌ها و ارتباطات عقب نمانده و بتوانیم در فضای شبکه‌های اجتماعی فعالیت‌های خود را تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه کارها باید خروجی‌محور بوده؛ چرا که بروکراسی اداری کارایی ندارد، خاطرنشان کرد: بروکراسی اداری خروجی ندارد، به همین خاطر باید از همه ظرفیت‌ها استفاده و تبدیل به ساختار کرد.

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن برای دو دهک جامعه ساخته می‌شود، افزود: مسکن برای جوانان در راستای تشویق به ازدواج و نیز برای محرومان که حق‌شان صاحبخانه شدن است، برنامه‌ریزی می‌شود.

کیانی عنوان کرد: اگر در روستاها مسکن ساخته شود، روستاییان به شهرها مهاجرت نکرده و از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نیز جلوگیری می‌شود.

وی یاد آورشد: متاسفانه مردم به برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به دلیل ارائه آمار غلط بی‌اعتماد شده‌اند ولی باید روابط عمومی حوزه کاری و فعالیت‌های اداره خود را به خوبی اطلاع رسانی کنند.

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه چالش نیروی انسانی کم نیست، افزود: افراد تحصیلکرده و متخصص باید در حوزه ارتباطات و اطلاع‌رسانی در چارت واحد روابط‌عمومی دیده شود.

کانال «بناراه» در زنجان تاکنون بازتاب خوبی داشته است

در ادامه، رئیس ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان زنجان، از راه‌اندازی کانال «بناراه» توسط روابط‌عمومی راه و شهرسازی استان خبر داد و اظهار کرد: هر هفته یک گزارش تصویری از همه پروژه‌های ساخت مسکن و طرح‌های راهسازی در این کانال بارگذاری می‌شود.

امیر رسولی افزود: نزدیک به ۵۰۰۰ نفر عضو این کانال هستند و قابلیت افزایش به بیش از ۱۰ هزار تا ۱۲ هزار نفر را نیز دارد.

وی با بیان اینکه این کانال بازتاب بسیار خوبی دارد، ادامه داد: انواع سوالات به شکل اختصاصی مطرح و در اسرع وقت پاسخ داده می‌شود و در این میان روابط‌عمومی‌های زیر مجموعه راه و شهرسازی هم می‌توانند اطلاعات خود را در اختیار ما قرار دهند.