شناسهٔ خبر: 100804 - سرویس استان‌ها

معاون حمل و نقل راهداری استان خبر داد:

اجرای طرح ارتقا ایمنی ادوات کشاورزی در ایلام

معاون حمل و.نقل.PNG معاون حمل و نقل استان ایلام  از اجرای طرح ارتقای ایمنی ادوات کشاورزی و آشکار سازی این نوع وسایل  نقلیه با نصب برچسب شبرنگ جهت بهتر دیده شدن در هنگام رانندگی در شب خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)؛ حافظ علی حسینی اظهار کرد: طرح ارتقا ایمنی  ادوات کشاورزی در روستاهای منتخب استان با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال در حال اجراست.

وی گفت:  ماشین آلات و ادوات کشاورزی جهت حرکت در جاده طراحی نشده اند و حرکت آنها بر روی جاده ها  به دلیل اختلاف سرعت با سایر خودروها و همچنین ابعاد بزرگ این گونه وسایل  خطرات و مشکلات زیادی هم برای خودشان و هم برای سایر رانندگان و استفاده کنندگان از جاده به همراه دارد .

علی حسینی یادآور شد : کندی تردد ادوات کشاورزی، غیر منتظره بودن حضور آنها در سطح سواره رو برای کاربران جاده ای ناآشنا به منطقه، عدم برخورداری ادوات کشاورزی از سیستم روشنایی مناسب، علائم و تجهیزات بازتابنده نور جهت اطلاع و هوشیاری سایر کاربران جاده‌ای بویژه در شب، زمینه افزایش وقوع سوانح رانندگی و  کاهش ایمنی در جاده‌ها می شود.

وی عنوان کرد: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام به منظور پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی  و ارتقاء ایمنی تردد وسایل نقلیه کشاورزی  اقدام به اجرای طرح عملیاتی ، فرهنگی و آموزشی با عنوان آموزش رانندگان ادوات کشاورزی  و اهداء برچسب رایگان کند .