شناسهٔ خبر: 100810 - سرویس مسکن و شهرسازی

دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان اعلام کرد؛

ضوابط پذیرش نمرات ۴۸ و ۴۹ در آزمون ورود به حرفه مهندسان

ساختمان وزارت راه دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان اعلام کرد: شرکت‌کنندگان دارای نمرات ۴۸ و ۴۹ آزمون ورود به حرفه مهندسان در بخش سوالات تستی مشروط به گذراندن دوره‌های آموزشی مصوب شیوه‌نامه صدور، تمدید و ارتقای پایه مهندسی و قبولی در آزمون پایان دوره و اخذ گواهینامه قبولی (تا حداکثر پایان اسفندماه ۱۴۰۱)هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در اطلاعیه‌ای جزئیات گذراندن دوره‌های آموزشی مشمولان نمرات ۴۸ و ۴۹ آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان را در بخش سوالات تستی مربوط به آزمون مردادماه ۱۴۰۰، اعلام کرد.

بنا بر اعلام دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، پیرو اطلاعیه اعلام نتایج قطعی آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و معماران تجربی مورخ مرداد ۱۴۰۰ و نظر به موافقت وزیر راه و شهرسازی به منظور مساعدت با شرکت‌کنندگان به دلیل شرایط حاکم بر جامعه ناشی از همه‌گیری کرونا، شرکت‌کنندگان دارای نمرات ۴۸ و ۴۹ آزمون مذکور مشروط به گذراندن دوره‌های آموزشی مصوب شیوه‌نامه صدور، تمدید و ارتقای پایه مهندسی و قبولی در آزمون پایان دوره و اخذ گواهینامه قبولی (تا حداکثر پایان اسفندماه ۱۴۰۱) به عنوان قبول شدگان در آزمون مردادماه محسوب می‌شوند.

بنابراین دستورالعمل دوره‌های آموزشی مذکور به ادارات کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی و کاردانی ساختمان ابلاغ شد که مهندسان و کاردان‌ها می‌توانند از طریق مراجع مذکور از جزییات برگزاری دوره‌های آموزشی مطلع و برای شرکت در دوره‌ها اقدام کنند.

تاکید می‌شود این دستورالعمل صرفا مربوط به آزمون مرداد ۱۴۰۰ بوده و قابل تعمیم به آزمون‌های دارای اعتبار قبل و آزمون‌های آتی نخواهد بود. آن دسته از شرکت‌کنندگان که موفق به کسب حدنصاب قبولی نشده‌اند و مشمول این دستورالعمل نیستند باید در آزمون‌های دوره بعد شرکت کنند.