شناسهٔ خبر: 100861 - سرویس وزارتی

در همایش بزرگداشت هفته بسیج مطرح شد:

بسیج جناحی نیست/ بسیج نقش ویژه و اساسی در حفظ دستاوردهای انقلاب داشته است/ تفکر بسیجی در منطقه و کشورهای اسلامی حاکم شده است

همایش بزرگداشت هفته بسیج در وزارت راه وشهر سازی همایش بزرگداشت هفته بسیج باحضور وزیر راه‌وشهرسازی، معاون نظارت و ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا، فرمانده پایگاه بسیج وزارتخانه، معاونان و روسای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی در همایش بزرگداشت هفته بسیج که در سالن الغدیر این وزارتخانه برگزار شد، سرهنگ علیرضا افشار، فرمانده پایگاه بسیج وزارت راه‌وشهرسازی ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بسیج جناحی و جزو جناح‌های سیاسی نیست بلکه به فرمایش مقام عظمای ولایت، بسیج لشکر انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه بهترین تعابیر ابتدا برای شهدا و سپس بسیجیان توسط مقاوم عظمای ولایت، علما و فضلا مطرح شده است، افزود:‌ بسیجی یعنی ایثار، شهید، در خط و تابع ولایت و اینکه هرجا نظام نیاز دارد قدم بردارد و شانه خم کند و در اختیار نظام قرار بگیرد.

افشار با اظهار اینکه هنوز داغ شهید حاج قاسم سلیمانی تازه است، تصریح کرد:‌ حاج قاسم سلیمانی فانی الی الله، ذوب در ولایت و بسیجی واقعی و شهید بود که ۲۵ سال آرزوی شهادت داشت.

دولت سیزدهم دولتی بسیجی است

وی با یادآوری اینکه در هفته دفاع مقدس برای اولین بار مراسم گرامی‌داشت ۵۶۳ شهید وزارت راه‌وشهرسازی را در بهشت‌ زهرا (س) برگزار کردیم، تصریح کرد: باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم و آنها را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

فرمانده پایگاه بسیج وزارت راه‌وشهرسازی اظهار داشت: امیدواریم که به عنوان بسیج در دولت سیزدهم که دولتی بسیجی است، توفیق خدمت واقعی به ملتی را داشته باشیم که استحقاق بیشتر از این را دارد. باید قدر انقلاب و ارزش‌ها را بدانیم و به عنوان بسیجی سینه سپر کرده و ارزش‌ها را برای مردم تبیین کنیم.

در هشت سال دفاع مقدس بسیجان نقش اصلی را برعهده داشتند

همچنین در این مراسم، سردار صفاری، معاون نظارت و ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء گفت: شهدا به ویژه شهدای بسیجی در همه عرصه‌ها سینه سپر کرده و در مقابل تهدیدات از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند.

وی هفته بسیج را یادآور خاطره فرمان امام (ره) در پنجم آذر ۱۳۵۸ بیان کرد و گفت:‌ از همان روزهای آغازین انقلاب، ضد انقلاب با حمایت استکبار جهانی برای جلوگیری از شکل‌گیری انقلاب نوپا به میدان آمد.

صفاری با یادآوری اینکه شرایط ارتش شاهنشاهی که تبدیل به ارتش انقلابی شده بود اوضاع نابسامانی داشت و بیشتر فرماندهان آن فرار کرده بودند، اظهار داشت: بدنه ارتش متحول شده و در ساماندهی مشکل داشت؛ سپاه نیز تازه تشکیل شده و در حال ساماندهی بود.

به‌گفته وی بنابراین ضرورت ورود مردم در عرصه‌های مختلف احساس شد که در نتیجه امام تشکیل بسیج را اعلام کردند که باید تبدیل به ارتشی ۲۰ میلیونی شود.

صفاری با اشاره به فراز و نشیب‌هایی که انقلاب اسلامی در ۴۲ گذشته پشت سر گذاشته است، تصریح  کرد: بسیج نقش ویژه و اساسی برای حفظ دستاوردهای انقلاب داشته است؛ همچنین در هشت سال دفاع مقدس بسیجان نقش اصلی را برعهده داشتند.

معاون نظارت و ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء حجم نیروهای بسیجی، تعداد شهدا، جانبازان و اسرار را شاهدی بر این مسئله می‌داند.

وی با اظهار اینکه بسیج در دوران دفاع مقدس سرافراز از میدان بیرون آمد، گفت: اما دشمن دست برنداشت و همیشه دنبال توطئه بود تا مشکلات جمهوری اسلامی را بیشتر کند تا نتواند شکل بگیرد، اما انقلاب اسلامی تثبیت شد.

صفاری با بیان اینکه دشمنان در عرصه‌های مختلف توطئه‌های مختلفی را علیه جمهوری اسلامی دارند، تصریح کرد: نقش اصلی خنثی کردن توطئه‌های مختلف را مردم با حضور در میدان برعهده داشتند که از بین آنها گل‌هایی مثل بسیج با اخلاص خود به میدان آمد.

وی با اظهار اینکه هم‌اکنون در همه‌جا حتی روستاها بسیج پایگاه دارد، اظهار داشت: تفکر و روحیه بسیجی انقلاب را حفظ می‌کند و اگر تفکر و روحیه بسیجی حاکم باشد کشور از تهدیدات دشمن ایمن خواهد بود.

معاون نظارت و ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء با یادآوری اینکه زمان تشکیل بسیج  کسی فکر نمی‌کرد که این نیرو فراتر از مرزهای انقلاب اسلامی، بتواند ورود کند، افزود: ‌اکنون تفکر بسیجی در منطقه و کشورهای اسلامی حاکم شده است.

وی با بیان اینکه قدرت جمهوری اسلامی با کمک نیروهای مردم و بسیج به مثلث قدرت تبدیل شده است، توضیح داد: یک جنبه آن ایمنی، ثبات امنیت و استقلال در کشور و دفاع در مسائل امنیتی به‌عنوان یکی از پایه‌ها و اساس نظام جمهوری اسلامی است.

بسیجیان فرهنگ بسیجی و دفاع از ارزش‌ها را در منطقه منتقل کردند

صفاری خنثی شدن توطئه دشمنان داخلی و خارجی را نتیجه حضور نیروهای مردمی و بسیج در میدان دانست و گفت: دشمن نگران است و تلاش دارد که امنیت و ثبات منطقه را از دست ایران بگیرد.

وی قدرت بازدارندگی دفاعی ایران و قدرت منطقه‌ای کشور را دو جنبه دیگر مثلث قدرت جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و افزود: فرهنگ بسیجی و مردمی اساس کار است که دشمن را وادار به ورود به حوزه جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی کرد.

صفاری در تکمیل توضیح خود اضافه کرد: در حوزه قدرت منطقه‌ای و در جریان دفاع از حرم، بسیج انعطاف داشت و با هر  تهدید تغییر سازمان می‌دهد و‌ آماده دفاع از ارزش‌ها می‌شود؛ بنابراین در مناطق مختلف حضور یافتند و فرهنگ بسیجی و دفاع از ارزش‌ها را منتقل کردند.

وی با اظهار اینکه بسیج در هر عرصه‌ای از این موضوعات جلودار و مدافع بوده و هستند، تصریح کرد: بسیج در عرصه‌های ورزشی، علمی، فناوری و... حضور دارند و هرجا تفکر خود را حاکم کرده‌اند به موفقیت رسیده‌ایم.

بسیج یک فرهنگ و مکتب است

حمیدرضا سلیمانیان، سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی نیز در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی جنگ طلب نیست، گفت: همه اقدامات برای بازدارندگی و دفاع است.

وی با اظهار اینکه اسلام هرگز دم از جنگ نمی‌زند، تصریح کرد:‌تمامی جنگ‌ها از صدر اسلام تاکنون برای دفاع بوده است؛ جمهوری اسلامی ایران نیز به تاسی از آیات قرآن و سیره انبیا هیچ وقت وارد جنگ نشده و نخواهد شد.

سلیمانیان همچین رکن همه برنامه‌ها را بسیجیان دانست و اظهار داشت: بسیج یک فرهنگ و مکتب و به تعبیر امام (ره)، شجره طیبه است.

گفتنی است در پایان این همایش از خانواده‌‌های شهدای وزارت راه‌وشهرسازی تجلیل و از تمثال این شهدا رونمایی شد.