شناسهٔ خبر: 100872 - سرویس استان‌ها

صبح امروز صورت گرفت؛

رزمایش ترافیکی راهداری زمستانی خراسان جنوبی

رزمایش طرح ترافیکی خراسان جنوبی.jpg رزمایش طرح ترافیکی زمستانه خراسان جنوبی با با حضور مقامات استانی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌جنوبی)،رزمایش طرح ترافیکی زمستانه با حضور سردار فرشید فرمانده انتظامی استان، فرهادی معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری ،  جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، سرهنگ رضایی رییس پلیس فرماندهی پلیس راه و مدیران کل ستادی و اجرایی استان خراسان جنوبی آغاز شد.

سردار فرشید، فرمانده انتظامی استان در این رزمایش عنوان کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی استان پهناوری بوده که امکان وقوع حوادثی بسیاری وجود دارد، افزایش حوادث جاده‌ای اصلی‌ترین دغدغه خدمتگزاران مرتبط با محورهای مواصلاتی استان است.

وی افزود: در هفت ماه گذشته ۳۲ میلیون تردد وسایل نقلیه در سطح استان با ۹ درصد افزایش به ثبت رسیده که امیدواریم نتیجه این طرح‌ها ایمنی و سلامت مردم را به همراه داشته باشد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: اجرای طرح های مختلف در محورهای مواصلاتی استان، برای به حداقل رساندن تصادفات و خسارات آنها است.

وی تصریح کرد: از هیچ تلاشی برای خدمت‌رسانی به مسافران و کاهش تصادفات کوتاهی نخواهیم کرد و به همین منظور پلیس در محورهای صعب‌العبور و گردنه‌های برف‌گیر در فصل زمستان حضور خواهد داشت.

فرشید یادآور شد: احتمال تمدید طرح ترافیکی زمستانی با توجه به شرایط جوی وجود دارد و امیدواریم شاهد هیچ‌ حادثه تلخ و ناگواری نباشیم.

وی با اشاره به اینکه به علت بارش‌های زودهنگام، طرح راهداری زمستانی در سال جاری ۲۰ روز زودتر آغاز شد، اضافه کرد: علاوه بر پلیس راه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو و امداد هوایی نیز در این رزمایش حضور دارند.

  اسداله جلال زاده ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در رزمایش طرح ترافیکی زمستانی خراسان جنوبی اظهارکرد: طرح راهداری زمستانی  مطابق هر سال در استان اجرا می شود، امسال این طرح از یکم اذرماه آغاز و  تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

وی هدف از برگزاری این طرح را آماده باش دستگاه های ذیربط و ایمنی کاربران جاده ای و مسافران در هنگام بارندگی و زمستان عنوان کرد و افزود: این طرح به عنوان طرح نگهداری زمستانه است تا در این مدت بتوانیم اقداماتی که وظیفه ذاتی ما است را انجام دهیم.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی بیان کرد: این رزمایش با وفاق و همدلی دستگاه‌های امدادرسان در سطح جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان انجام می‌شود که نشان دهنده آمادگی تمام دستگاه‌های خدمت رسان است.

جلال زاده تصریح کرد: در طرح راهداری زمستانی امسال با تجهیز نمودن 33 باب راهدارخانه بین راهی و مرکزی جانمایی و127 دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در تمامی راهدارخانه‌ها مستقر خواهند شد. همچنین در این خصوص 15000 تن شن و نمک و محل های مورد نظر دپو گردیده است در این طرح حدود 17800 کیلومتر راههای استان با 40 اکیپ و گشتن راهداری به طور شبانه روزی پوشش داده می شود.

 وی ادامه داد: در این مدت 365 نفر از راهداران  در تمام مدت همیار و همراه هموطنان ما در سطح جاده ها خواهند بود و در مواقع بحران به صورت آماده باش کامل انجام وظیفه خواهند نمود.

 جلال زاده با اشاره به اینکه ماشین‌آلات در نقاط دارای اولویت براساس گردنه‌های برفگیر و راهدارخانه‌ها مستقر می شوند، یادآور شد:  تمام توان خود را در بخش ماشین‌آلات و نیروی راهداری برای ارائه خدمات به موقع و قابل قبول به مردم آماده کرده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: به هموطنان توصیه می شود در این مدت از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و چنانچه سفر ضروری دارند حتما اطلاعات  جوی و راهها را از همکاران ما از طریق سامانه تلفن گویای 141 سامانه پیامکی 0563000141 و یا نصب نرم افزار 141 بر روی تلفن های همراه خود آگاه شوند.

 لازم به ذکر است؛ در این رزمایش یگان های امدادی از جمله هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو و... نیز شرکت داشتند.