شناسهٔ خبر: 100881 - سرویس هواشناسی

هشدار سطح زرد دریایی:

افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و خلیج فارس

هشدار هواشناسی سازمان هواشناسی کشور با صدور یک هشدار سطح زرد دریایی از ورود دو سامانه ناپایدار دریایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور با صدور یک هشدار سطح زرد دریایی از ورود دو سامانه ناپایدار دریایی خبر داد. بر این اساس افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر، غرب هرمزگان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری اتفاق می‌افتد.

نوع مخاطره این سامانه افزایش ارتفاع موج از ۱ تا ۱/۵ متر در نواحی ساحلی و در فراساحل تا ۲ متر و اثر مخاطره آن احتمال آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و نیمه سنگین و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی است. بنابراین احتیاط در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود.

سامانه دوم نیز  افزایش ارتفاع موج همراه با بارش باران در  دریای خزر، گیلان، مازندران، گلستان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری است. 

نوع مخاطره این سامانه افزایش ارتفاع موج از ۱ تا ۱/۵ متر در نواحی ساحلی و در فراساحل از ۲ تا ۲/۵ متر همراه با بارش باران و اثر مخاطره آن احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و نیمه سنگین و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی است. بنابراین احتیاط در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود.