شناسهٔ خبر: 100957 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرعامل سازمان بنادر در دیدار اعضای شورای بسیج سازمان تاکید کرد:

ضرورت فعال شدن گروه‌های جهادی در سطح بنادر/ محرومیت‌زدایی؛ رویکرد جدی بسیج در سواحل جنوب باشد

جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر ضرورت فعال‌سازی هر چه سریع‌تر گروه‌های جهادی در سطح بنادر کشور، گفت: جنس فعالیت‌ها و عملکرد بسیج به گونه‌ای است که نباید متوقف و منتظر انجام موافقت‌نامه و تفاهم‌نامه‌های دولتی برای انجام امور باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر صفایی در دیدار فرمانده پایگاه و اعضای شورای بسیج سازمان اظهار داشت: آنچه که باید به شدت از آن پرهیز کنیم، دولتی‌کردن امور در بسیج است. بسیج با رویکرد" با مردم و برای مردم " بنا شده و جریانی است که در صورت مردمی ماندن، تداوم خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این دیدار که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد و فرماندهان و اعضای شورای بسیج بنادر کشور نیز به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند، تاکید کرد: رویکرد جدی بسیج به ویژه در سواحل جنوب کشور باید، کمک به محرومیت‌زدایی باشد.

به گفته صفایی، بسیج تا زمانی که در میان مردم و برای مردم، به انجام وظیفه کند، منشا خیر و برکت خواهد بود.

وی با عمیق دانستن عمق تفکر بسیج در سازمان بنادر و دریانوردی، از فعالیت‌های توامان علمی، فرهنگی، خدماتی و امدادی بسیجیان این سازمان تمجید کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به لزوم هم‌افزایی و انسجام بیش از پیش بین مجموعه‌های ایثارگران، حوزه‌ فرهنگی و پایگاه‌های بسیج در سازمان بنادر، تاکید کرد: یکی از خطرات جدی در انجام فعالیت‌های جهادی و بسیجی، خط و مرز قائل شدن برای این‌گونه فعالیت‌هاست.

بنا بر این گزارش، درابتدای این نشست؛ مجتبی گلزار؛ فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهدای والفجر سازمان بنادر و دریانوردی گزارشی از فعالیت‌های تحقیقاتی، فرهنگی و امدادی بسیجیان بنادر کشور ارائه کرد و اقدمات محرومیت‌زدایی را یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های اجرایی در این مجموعه برشمرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، در این نشست همچنین فرماندهان پایگاه‌های بسیج بنادر نیز در ارتباط تصویری، ضمن ارائه گزارشی از اقدمات خود در حوزه‌های مختلف به ویژه فعالیت‌های بهداشتی و پزشکی بسیجیان در دوران کرونا، برای انجام هرگونه اقدام ملی در جهت محرومیت‌زدایی در سواحل جنوب کشور اعلام آمادگی کردند.