شناسهٔ خبر: 100989 - سرویس استان‌ها

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نکا خبر داد:

عملیات مرمت و بهسازی ۱۰ کیلومتر از راه های روستایی هزارجریب

مازندران رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نکا از عملیات مرمت و بهسازی ۱۰ کیلومتر از راه های روستایی هزارجریب این شهرستان با مشارکت روستاییان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی( مازندران)مصطفی قدمی اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی ، توپوگرافی و صعب العبور بودن منطقه هزارجریب شهرستان نکا، مرمت و بهسازی راههای روستایی منطقه مذکور همواره در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان بوده و با هماهنگی های بعمل آمده  با نهاد ها و ارگان های ذیمدخل در چند ماه گذشته و با مشارکت اهالی روستاهای سوته خیل، زنگت علیا، لیمونده، درمزار، کلا، بندبن، محور لایی-بندبن، محور استخرپشت ارم و روستای حسین آباد،  عملیات اجرایی بهسازی راههای فوق به طول ۱۰ کیلومتر انجام شده است.

وی ادامه داد:  عملیات مذکور شامل بارگیری ، حمل و دپو مصالح و پس از آن، تسطیح و رگلاژ توسط ماشین آلات راهسازی این اداره می باشد که عملیات حمل مصالح عمدتاً با همیاری شوراهای روستاهای صدرالذکر صورت پذیرفته است.

قدمی افزود:  راههای ارتباطی یکی از مهمترین زیر ساخت های توسعه هر منطقه محسوب می شود و به تبع آن راههای روستایی به عنوان پیش نیاز  توسعه پایدار، جلوگیری از مهاجرت بی رویه و رونق تولید و اشتغال در مناطق روستایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

گفتنی است : از ۷۸۴۴ کیلومتر راه روستایی موجود در مازندران ۴۸۰ کیلومتر در این شهرستان بوده که بیش از ۵۰ درصد فاقد آسفالت و  عمدتاً در مناطق محروم هزارجریب نکا قرار دارند.