شناسهٔ خبر: 101003 - سرویس هواشناسی

هشدار سطح زرد آلودگی هوا:

شاخص کیفیت هوا در شهرهای بزرگ کشور ناسالم است

آلودگی هوا سازمان هواشناسی کشور یک هشدار سطح زرد آلودگی هوا منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور با صدور یک هشدار سطح زرد آلودگی هوا از پایداری جو در شهرهای بزرگ و صنعتی کشور خبر داد و اعلام کرد که  هشدارهای آلودگی سطوح زرد شماره ۹ و نارنجی شماره ۲ نیز اعتبار دارند.

زمان شروع این سامانه شنبه ششم آذر و زمان پایان آن زمان پایان آن چهارشنبه دهم آذرماه خواهد بود و  نوع مخاطره آن افزایش غلطت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا است.

منطقه اثر این سامانه در روز شنبه تهران، کرج، اراک، اصفهان، ارومیه، تبریز و مشهد، روز یک‌شنبه تهران، کرج، اراک، اصفهان، ارومیه، تبریز و مشهد، روز دوشنبه تهران، کرج، اراک، اصفهان، ارومیه، تبریز و مشهد، روز سه‌شنبه تهران، کرج، اراک، اصفهان و مشهد، و روز چهارشنبه تهران، کرج، اصفهان و مشهد و اثر مخاطره آن افزایش شاخص کیفیت هوا درحد ناسالم برای گروه های حساس و احتمال رشد آن تا ناسالم برای تمام گروه‌ها در مناطق صنعتی و پرتردد در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک) است.

بنابراین پرهیز از ترددهای غیر ضروری، بویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، عدم فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها توصیه می‌شود.