شناسهٔ خبر: 101018 - سرویس استان‌ها

رییس راهداری الشتر خبر داد:

بهسازی ۴۰کیلومتر راه روستایی در الشتر

خبر بهسازی 40کیلومتر راه روستایی الشتر لرستان.jpg در هشت ماهه امسال ۴۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان الشتر تیغه‌زنی، تسطیح و شن‌ریزی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، محسن ملکی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آبان ماه ۴۰کیلومتر راه روستایی در محورهای چال‌سوز، لعل‌آباد، چشم‌شاهی، شاهیلان و چشمه‌طلا شهرستان الشتر تیغه‌زنی، تسطیح و شن‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت مسیر روستایی الشترمومن‌آباد به طول ۱۰ کیلومتر خط‌کشی شده است، افزود: ایمن‌سازی با نصب سرعتکاه در محورهای الشترمومن‌آباد، چاله میرزایی، اکبرآباد و امیر_بتکی به تعداد ۲۰۰ عدد، احیای قنو به طول ۲۰۰ هزار متر، ریزش‌برداری به میزان سه هزار مترمکعب و پاکسازی سطح راه به میزان هزار مترمکعب از دیگر اقدامات شاخص در حوزه نگهداری راه روستایی بوده است.

ملکی با اشاره به عملکرد شهرستان الشتر در برخورد با متجاوزان به حریم راه گفت: در بازدید و نظارت بر حریم راه‌ها در حوزه راه روستایی ۶۵ مورد اخطار برای متجاوزان حریم صادر شده است ۴۸ مورد منجر به تخریب و ۶۰ مورد نیز مجوز قانونی ساخت و ساز در حریم راه دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در حوزه راه‌های اصلی و فرعی نیز ۱۱۵مورد اخطار صادر شده، ۷۰مورد تخریب و صدور مجوز به تعداد ۱۰۵ مورد صورت گرفته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الشتر؛ لکه‌گیری و چاله‌گیری با آسفالت سرد به میزان ۶۰تن، خط‌کشی ۵۰ کیلومتر، نصب ۲۵۰ عدد سرعتکاه، ۱۱۵عدد تابلو مسیرنما، ۱۲۰ عدد تابلو فلش قرمز، هزار عدد چشم‌گربه‌ای، ریزش‌برداری مسیر منتهی به روستای رباط دولتشاه و گردنه ایواندره به میزان هزار مترمکعب، پاکسازی ورودی خرم‌آباد و فیروزآباد به مقدار پنج هزار مترمکعب و نصب حفاظ بتنی پل‌های دوآب و سیاهپوش به طول ۷۰ متر و پاکسازی و لایروبی دهانه ۳۵دستگاه پل را از اقدامات شاخص راهداری الشتر در حوزه راه‌های اصلی طی هشت ماهه امسال عنوان کرد.

وی از احیای ۲۴۰هزار قنو در محورهای اصلی و فرعی شهرستان الشتر خبر داد و گفت: از دیگر عملکردهای شاخص در حوزه راه های فرعی می‌توان به نصب ۱۵۰عدد سرعتکاه، هزار و ۵۰۰ مترمکعب ریزش‌برداری و لایروبی دهانه ۱۵دستگاه پل اشاره کرد.