شناسهٔ خبر: 101046 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت/بارش در برخی از استان‌های کشور

آب و هوا- هواشناسی- بارندگی کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارش در برخی از مناطق کشور از تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۵ آذر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده برای استان‌های گیلان، آذربایجان‌شرقی و غربی، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، لرستان، فارس، اصفهان و فردا شنبه در شمال کرمان، کهگیلویه‌و‌بویراحمد و شمال فارس، بارش پراکنده و گاهی رعدوبرق، پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی افزود: یکشنبه در بیشتر مناطق کشور جو، آرام و آسمان صاف است. برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برای برخی از مناطق جنوبی کشور از جمله استان کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، شرایط برای وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، فراهم است.

وی توضیح داد: به دلیل پایداری جو، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تا روز چهارشنبه تداوم دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آب‌های خلیج‌فارس، روزهای شنبه و یکشنبه، مواج و طوفانی است. تهران نیز امروز قسمتی ابری است و گاهی غبارآلود خواهد شد. حداکثردمای امروز پایتخت امروز به ۱۴درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما ۷درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.

وی افزود: سردترین مرکز استان امروز اردبیل با دمای حداقل ۲ درجه زیر صفر و گرم‌ترین مرکز استان بندرعباس با ۳۰ درجه بالای صفر گزارش شد.