شناسهٔ خبر: 101055 - سرویس استان‌ها

کلنگ نخستین واحدهای مسکونی طرح ملی نهضت مسکن سیستان و بلوچستان در زاهدان به زمین زده شد

جهش مسکن.jpg کلنگ احداث نخستین واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان در قالب ۱۰۷۶ واحد با حضور استاندار، مدیر کل راه و شهرسازی، فرمانده انتظامی استان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرماندار و سایر مسئولان استانی در زاهدان به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( سیستان و بلوچستان)، استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: پروژه نهضت ملی مسکن در این استان بیشتر از سایر استان ها دارای مزیت است چرا که به دلیل ضعیف بودن ساختار اقتصادی در بخش های مختلف نظیر صنعت، واحدهای تولیدی و غیره موجبات اشتغال زایی بخش قابل توجه ای از افراد جویای کار را فراهم می‌کند.

حسین مدرس خیابانی با بیان اینکه مسکن مهمترین پروژه در سیستان و بلوچستان محسوب می شود، افزود: ضروری است در احداث پروژه های مسکونی این طرح از ظرفیت تعاونی های مسکن و توان دستگاه‌های اجرایی و محصولات تولیدی استان به بهترین نحو استفاده شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با بیان اینکه زمین ساخت واحدهای مسکونی در سال اول طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده است، گفت: در این طرح تمامی جوانب از جمله موقعیت زمین، طرح تفصیلی  و غیره از همان ابتدا در اولویت قرار گرفته است تا پروژه بدون هیچ مشکلی در کمترین زمان ممکن احداث شود.

عطاء اله اکبری با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن افزود: با اقدامات مطلوب انجام شده در حال حاضر طرح اقدام ملی مسکن با گردش مالی سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۱۶ هزار نفر در سیستان و بلوچستان با پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال احداث است بطوری که این استان در کشور جزو پنج استان برتر در این زمینه بشمار می رود.

وی ادامه داد: سهمیه سال اول سیستان و بلوچستان در طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۳۴ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده است که پیش بینی می شود  زمینه ساز اشتغال برای ۷۰ هزار نفر و گردش مالی ۱۸ هزار میلیارد تومان به همراه داشته باشد.