شناسهٔ خبر: 101068 - سرویس استان‌ها

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:‌

رشد ۲۶ درصدی صادرات از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان تا پایان آبان ۱۴۰۰

پایانه مرزی میلک و میرجاوه معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از رشد ۲۶ درصدی صادرات کالا از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در هشت ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) تیمور باقری، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یک میلیون و ۸۱ هزار و ۲۵۴ تن کالا توسط ۴۶ هزار و ۸۷۷ دستگاه کامیون تا پایان آبان ۱۴۰۰ از پایانه های مرزی شمال استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۶ درصدی در تناژ و ۲۹ درصدی در تعداد دستگاه را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۴۳۱ هزار و ۱۶۸ تن کالا از طریق پایانه مرزی میلک به افغانستان و ۶۵۰ هزار و ۸۶ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه به کشور پاکستان صادر شده است، تصریح کرد: گاز مایع، هیدرو کربن، بنزین، گازوئیل و تره بار عمده کالاهای صادر شده این مدت استان را تشکیل می دهند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان تجارت و ترانزیت را مهمترین مزیت این استان در سند آمایش سرزمینی عنوان کرد و افزود: موقعيت خاص اين استان به لحاظ همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان، مرز آبی کرانه های عمان و تسلط بر يکی از مهمترين و استراتژيک‌ترين راه‌های آبی جهان همراه با منابع و پتانسيل های فراوان اقتصادی در مرز سبب شده این استان در سه سطح ملی، منطقه ای و بين المللی دارای اهمیت بالا برای کشور باشد.

وی گفت: همچنین در راستای توسعه روابط اقتصادی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه در این مدت شاهد واردات ۱۶۸ هزار و ۵۰۰ تن کالا از پایانه مرزی میرجاوه و ترانزیت ۳۹۹ هزار و ۷۰۰ تن کالا نیز از طریق پایانه مرزی میرجاوه و میلک بودیم.

باقری خاطرنشان کرد: با توجه به روابط خویشاوندی و برادری مردم این استان با شهروندان کشورهای افغانستان پاکستان و اهمیت بالای مرز این استان تمام تلاش این اداره کل با فراهم کردن زیر ساخت ها در پایانه های مرزی میلک و میرجاوه بر گسترش روابط اقتصادی نزدیک با این همسایگان است.