شناسهٔ خبر: 101079 - سرویس استان‌ها

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی پروژه بهسازی محور کازرون - پل آبگینه در استان فارس

بهسازی محور کازرون عملیات اجرایی پروژه بهسازی محور کازرون _ پل آبگینه در استان فارس با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (فارس)، عملیات اجرایی پروژه بهسازی محور کازرون _ پل آبگینه در استان فارس با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال آغاز شد.

داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حاشیه آغاز عملیات اجرایی اين پروژه گفت: با اجرای این پروژه ۴ کیلومتر از محور جدید کازرون- شیراز تعریض، بهسازی، درزگیری، لکه گیری ، روکش سراسری و تقاطع پریشان نیز در این محور ساماندهی می شود.

داریوش امانی افزود: اعتبار این پروژه ۳۲۰ میلیارد ریال است و امید است در بازه زمانی یک ساله به اتمام برسد و آماده بهره برداری شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان در ادامه افزود: با اجرای این پروژه، این مقطع از محور کازرون - شیراز ساماندهی و ایمن سازی می شود.

وی هم چنین خاطرنشان ساخت: رفع نقاط پرتصادف و ایمن سازی محورهای پرتردد از اولویت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است و دراین خصوص برنامه ریزی لازم صورت پذیرفته است.

گفتنی است ۸۸۷ هزار مترمربع بر سانتی متر روکش آسفالت، ۱۴،۵ متر تعریض، ۱۶ هزار مترمربع لکه گیری، ۵ هزار متر مربع درزگیری، ۱۷ هزار و ۸۰۰ متر مکعب خاکبرداری و ۴ هزار و ۵۰۰ متر مکعب خاکریزی از دیگر مشخصات فنی این پروژه است.

براساس این گزارش معاون وزیر و رئیس این سازمان در سفر به شهرستان های کازرون و کوه چنار از عملیات احداث محور روستایی شهرنجان - پریشان ، تقاطع فامور و عملیات ساماندهی آن ، از محور اصلی قایمیه - ابوالحیات نیز بازدید کرد.

همچنین  نشست مشترکی با حضور معاون وزیرو رئیس سازمان با ایمانیه استاندار فارس برگزار شد و وضعیت حمل و نقل جاده ای استان فارس در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شایان ذکر است در این سفر معاون راهداری سازمان، عباسی نماینده مردم شهرستان های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامي و سیاهپور مدیرکل راهداری و‌حمل و‌نقل جاده ای استان فارس معاون وزیر و رئیس سازمان را همراهی کردند.