شناسهٔ خبر: 101093 - سرویس استان‌ها

در مسیر باند دوم زرین شهر- ورنامخواست- سفید دشت انجام پذیرفت؛

پیشرفت ۸۰ درصدی تقاطع زیرگذر کاهریز

تقاطع زیرگذر کاهریز- اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با توجه به اهمیت احداث باند دوم زرین شهر- ورنامخواست- سفید دشت در راستای رفع نقاط حادثه خیز، تقاطع زیرگذر کاهریز در مسیر این پروژه با پیشرفت ۸۰ درصدی در دست اجرا قرار دارد.

 به گزاش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تقاطع زیرگذر کاهریز در مسیر پروژه‌ای با عنوان باند دوم زرین شهر- ورنامخواست- سفید دشت واقع شده است اظهار کرد: این پروژه با اعتبار هزینه شده ۳۴ میلیارد ریال دارای پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی است.  

 وی اذعان داشت: اعتبار مورد نیاز برای این پروژه ۳۰ میلیارد ریال (برای باقیمانده در دست اجرا)، بعلاوه ۱۰ میلیارد ریال برای خرید و نصب علائم و ایمنی روسازی است که در صورت تجمیع امکانات و اعتبارات در استان تا پایان سال تکمیل می‌شود.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه جاده زرین شهر- بروجن، بهترین مسیر برای حمل مسافر و بار از مركز به جنوب كشور است گفت: پروژه باند دوم زرین شهر- ورنامخواست- سفید دشت منافع فراوان اقتصادی برای استان و كشور دارد.  

وی بیان داشت: با توجه به اینكه ارتباط بین استان‌های خوزستان، كهگیلویه و بویر احمد و بوشهر به مركز ایران از این جاده صورت می‌گیرد، حجم تردد در این مسیر سنگین و آمار تصادفات بالایی داشته است لذا این پروژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.  

 شاهسوندی با اشاره به اینکه اجرای پروژه باند دوم زرین شهر- ورنامخواست- سفید دشت از اسفند ماه ۱۳۹۲ آغاز شده است تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار لازم دو کیلومتر راهسازی و دو دستگاه تقاطع غبر همسطح هر کدام با دهانه ۸ متر تا پایان سال تکمیل و قابل بهره‌برداری می‌شود.