شناسهٔ خبر: 101110 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در جنوب ایران/سامانه بارشی چهارشنبه وارد کشور می‌شود/افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در جنوب کشور از ورود سامانه بارشی جدید از اواخر چهارشنبه به کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۷ آذر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در جنوب کشور از اواخر وقت امروز و طی روز دوشنبه در استان‌های هرمزگان، جزایر واقع در تنگه‌هرمز، غرب دریای‌عمان، رگبار، رعدو برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است. فردا دوشنبه در نیمه شمالی کرمان، برخی نقاط خراسان جنوبی و سیستان‌و‌بلوچستان، جنوب یزد و فارس بارش پراکنده باران رخ می‌دهد.

گودرزی ادامه داد: سه‌شنبه در خراسان‌جنوبی و جنوب کرمان، انتظار بارش پراکنده را داریم. در جزایر واقع در تنگه‌هرمز و غرب دریای‌عمان، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

وی افزود: از اواخر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه با نفوذ سامانه بارشی در کشور در استان‌های واقع در شمال‌غرب، جنوب‌غرب، استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، بارش باران، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: سه‌شنبه و چهارشنبه استان‌های ساحلی خزر و اردبیل، وزش باد جنوبی همراه با افزایش دما را دارند. اما از اواخر چهارشنبه و طی روز پنجشبنه در این مناطق کاهش محسوس دما رخ‌ می‌دهد.

به گفته وی، از امروز تا چهارشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت روند افزایش آلاینده‌های جوی در کشور پیش‌بینی شده است. همچنین طی امروز و فردا، آب‌های خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز، مواج و متلاطم می‌شود. از اواخر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه دریای خزر نیز مواج خواهد شد.

گودرزی افزود: تهران برای امروز آسمانی قسمتی ابری همراه با غبار محلی دارد و ۱۵ درجه سانتیگراد بیشینه دمای امروز پایتخت است.