شناسهٔ خبر: 101138 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره حمل و نقل کالای راهداری استان خبر داد:

جابه‌جایی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا در استان اردبیل

جابجایی بیش از یک میلیون و 900 هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در هشت ماه امسال ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا و بار در این استان جابه‌جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)،وحید میرمحمدی در بازدید از شرکت‌های حمل و نقل شهرستان پارس آباد با بیان اینکه جابه‌جایی کالا در استان در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است، گفت: در این مدت همچنین حدود ۲۰۵ هزار برگ بارنامه صادر شده است.

وی اظهار کرد: بیشترین بار و کالای جابه‌جا شده استان در این مدت به ترتیب در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، نمین و بیله‌سوار بوده است.

وی محصولات کشاورزی، انواع سیمان، آب معدنی، انواع چوب، مواد غذایی و سوخت را از جمله عمده کالاهای جابه‌جا شده در استان در این مدت ذکر کرد و گفت: حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم و پروتکل‌های بهداشتی به شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر ابلاغ شده و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در حال اجراست.

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل هم با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش و فعالان حوزه حمل و نقل اضافه کرد: وضعیت حمل و نقل کالا و بار در استان کاملا عادی و روان است.

میرمحمدی با اشاره به فعالیت ۸۷ شرکت حمل و نقل کالا با بیش از ۱۲ هزار و ۹۰۰ دستگاه ناوگان باری در استان ادامه داد: ۱۱ هزار و ۷۸۴ راننده پرتلاش در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می‌کنند.

وی حمایت از فعالان بخش حمل و نقل کالا و مسافر را از دیگر اولویت‌های راهداری ذکر کرد و گفت: با اینکه شیوع ویروس کرونا در جامعه باعث ایجاد محدویت برای خیلی از مردم و اصناف شده بود ولی رانندگان و فعالان حوزه حمل و نقل با تلاش شبانه روزی خود مانع از کمبود مایحتاج مورد نیاز مردم شدند. 

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: در قالب کمیسیون ماده ۱۲ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود و مردم، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند.