شناسهٔ خبر: 101141 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر خبر داد:‌

جزئیات مشوق‌های دولت به بخش خصوصی در اجرای طرح مسکن ملی

رستمی.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر از ارایه مشوق به مالکان و سازندگان دارای زمین، واحدهای مسکونی نیمه تمام و تکمیل شده برای مشارکت در طرح جهش تولید مسکن، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، فرزاد رستمی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: به منظور ایجاد هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی از تمامی سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی مالک که دارای زمین در محدوده شهرها، دارای واحدهای مسکونی نیمه تمام، و دارای واحدهای مسکونی تکمیل شده­ آماده فروش، هستند دعوت می شود تا در اجرای طرح جهش تولید مسکن همکاری و مشارکت کنند.

رستمی افزود: این دسته از سرمایه‌گذاران می‌توانند از مشوق‌های تعیین شده در این خصوص از جمله اعطای تسهیلات ساخت بدون سپرده یا تسهیلات خرید مسکن، معرفی متقاضی خریدِ واحد مسکونی و تامین هزینه ساخت در طول اجرا توسط متقاضیان، امکان پیش­ فروش، بعضاً و در صورت امکان تغییر کاربری اراضی و ... استفاده کنند.

وی بیان کرد : اراضی و پروژه‌های معرفی شده خود مالکین در سامانه طرح جهش تولید ( سامانه سمن ) معرفی و در صورت وجود متقاضی، در فرآیند استفاده از کلیه تسهیلات تعریف شده در طرح جهش تولید مسکن قرار خواهند گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در ادامه گفت : برخی از مشوق‌های فراهم شده برای بخش خصوصی یکی اراضی بخش خصوصی با کاربری مسکونی یا کاربری‌های قابل تبدیل به مسکونی، دوم مالکان اراضی با کاربری مسکونی (به‌صورت ملکی یا اوقافی) بخش خصوصی که ممکن است خود دارا یا فاقد مسکن باشند، می­‌توانند اراضی تحت تملک خود را جهت استفاده در طرح جهش تولید مسکن به اشتراک بگذارند. در این صورت تمامی تسهیلات در طرح جهش تولید مسکن که از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ گردیده است، برایشان برقرار خواهد شد.

رستمی خاطر نشان کرد : چنانچه مالک زمین، خود فاقد مسکن ملکی باشد، یکی از واحدهای احداثی پروژه متعلق به او خواهد بود و همچنین مالک زمین دارای فرزند بالای ۱۸ سال فاقد مسکن باشد، در صورت تمایل می­تواند از به تعداد فرزندان بالای ۱۸ سال از واحدهای احداثی برای فرزندان واجد شرایط خود نیز استفاده کند.