شناسهٔ خبر: 101169 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا خبر داد؛

تکمیل راسته آهنگران بازار شهرضا تا پایان سال ۱۴۰۰

غلامرضا سبزواری شهرضا / اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا از تکمیل و بهره‌برداری راسته آهنگران بازار تاریخی شهرضا تا پایان سال خبر داد.

غلامرضا سبزواری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ا‌صفهان)؛ در خصوص وضعیت بازسازی و بهسازی بازار تاریخی شهرضا در حوزه بازآفرینی شهری اظهار داشت: زمانی که این پروژه به تایید رسید، روند اجرای آن در ستاد بازآفرینی شهری شهرضا مورد بررسی قرار گرفت و مقررشد بعنوان یک پروژه اقدام مشترک باشد و همچنین راسته آهنگران بازار تاریخی بعنوان یکی از اولویت‌های بازسازی و بهسازی در نظر گرفته شود.

 وی اذعان داشت: در هنگام آغاز عملیات اجرایی، با اعتبار بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، ورودی راسته آهنگران، بهسازی و بازسازی شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا افزود: برای ادامه این پروژه نیاز به حفر کانال تأسیساتی بود که با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر این کانال حفر شد و ادارات خدمات‌رسان نیز ورود پیدا کردند و تأسیسات راسته آهنگران به این کانال انتقال یافت.  

 وی با بیان اینکه از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و شهرداری شهرضا هر کدام به صورت جداگانه ۸۰۰ میلیون تومان برای ادامه عملیات بهسازی و نوسازی راسته آهنگران اختصاص یافت گفت: با توجه به اینکه این راسته بعنوان یک پایلوت برای سایر قسمت‌های بازار محسوب می‌شود، مشارکت بازاریان در این رابطه نیاز است تا روند بهسازی و بازسازی بازار ادامه داشته باشد و بتوان به آن اعتبار اختصاص داد.  

 سبزواری با اشاره به سابقه بازسازی و بهسازی بازار تاریخی شهرضا بیان داشت: مرمت بازار شهرضا از سال ۹۵ آغاز شد و در سال ۹۸ نیز حدود ۱۵۰ میلیون تومان برای آن هزینه شد اما متاسفانه به دلیل شیوع کرونا و حفر کانال تأسیسات کار متوقف و زمان‌بر شد.  

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی این پروژه توسط پیمانکار آغاز شده است گفت: راسته آهنگران نخستین راسته‌ای است که در ستاد بازآفرینی شهری بازسازی و بهسازی می‌شود.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا عنوان کرد: متولی ذاتی این بازار، میراث فرهنگی است اما با توجه به انقباضات مالی، این سازمان نتوانست پروژه را ادامه دهد به همین دلیل این پروژه در بازآفرینی شهری تعریف شد و با استفاده از اعتبارات بازآفرینی و بصورت اقدام مشترک فی مابین راه و شهرسازی، شهرداری و ادارات خدمات‌رسان در دست اجرا قرار گرفت. و به لطف خدا تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.  

وی با بیان اینکه هنوز مطالعه‌ای برای بازار انجام نشده است، خاطرنشان کرد: در زمان سفر مدیرعامل شرکت بازآفرینی به شهرستان شهرضا، طرح راسته آهنگران تهیه کردیم و به تأیید میراث فرهنگی استان رسید لذا بر اساس این طرح عملیات اجرایی آغاز و مقرر شد بازاریان هم برای بهسازی بدنه بازار مشارکت کنند.