شناسهٔ خبر: 101173 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

پیشرفت بالای ۷۰ درصدی ۱۳ پروژه راهسازی در استان اصفهان

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۱۳ پروژه راهسازی در سطح استان با ارزش روز بیش از دو هزار و ۵۳۷ میلیارد ریال، پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصدی دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: در سال‌های اخیر به لطف خداوند شاهد رشد و توسعه راههای استان بودیم و این در شرایطی است که علاوه بر اینکه در جنگ اقتصادی و تحریم قرار داریم با شیوع ویروس کرونا هم مواجه بودیم.  

 وی با بیان اینکه در سال جاری اعتبارات این اداره‌کل نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش بیش از ۳۰ درصدی داشته است اذعان داشت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های بعمل آمده توانستیم به رشد بیش از ۲۰۰ درصدی سهم اعتبارات استانی، تملک دارائی‌های سرمایه‌ای برسیم.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: البته درست است که بخش اصلی اعتبارات راه و شهرسازی از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود اما اعتبارات استانی نیز کمک بزرگی در پیشبرد اهداف استان می‌کند.   

 وی گفت: در این راستا پروژه‌های عمرانی این اداره‌کل با سرعت در دست اجرا بوده و در حال حاضر ۱۳ پروژه راهسازی در سطح استان دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد است.  

 قاری‌قرآن افزود: این پروژه‌ها شامل پل زیرگذر آبنیل، احداث تقاطع زیرگذر کاهریز، کمربندی وانشان، زیرگذر چرمهین- زمان آباد، احداث باند دوم محورهای (پلیس راه- علویجه، برزک-کاشان، بادرود-کاشان، حسین آباد-قاسم آباد، فخره-کاشان، نصرآباد-امامزاده علی اکبر، اژیه- سه راهی سیان، اصفهان-چادگان و مبارکه-مجلسی-بروجن) است، که مطابق با برنامه زمانبندی و متناسب با پیشرفت فیزیکی، همچنین با تجميع امكانات و اعتبارات در استان اصفهان (تامین منابع مورد نیاز)، برخی از پروژه‌ها تا اسفندماه سال جاری و بعضی دیگر نیز تا تیرماه سال ۱۴۰۱ تکمیل می‌شود.  

 وی با بیان اینکه اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها تا کنون یکهزار و ۳۶۴ میلیارد ریال بوده است عنوان کرد: ارزش روز پروژه‌های فوق بالغ بر دو هزار و ۵۳۷ میلیارد ریال است و برای تکمیل به یکهزار و ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.