شناسهٔ خبر: 101180 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی خبر داد:

اقدامات لازم برای نصب دستگاه ایکس ری درپایانه مرزی نوردوز

ايكس ري نوردوز.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از انجام اقدامات لازم از سوی این اداره کل برای نصب دستگاه «ایکس ری» کامیون در پایانه مرزی نوردوز خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ( آذربایجان شرقی ) اورجعلی علیزاده مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت نصب دستگاه «ایکس ری»  در پایانه مرزی نوردوز برای کنترل کامیون ها و جلوگیری از قاچاق کالا، افزود: پیش از این دستگاه ایکس ری مخصوص کنترل خودرو های سواری عبوری از این پایانه نصب و به بهره برداری رسیده بود و دستگاه ویژه کامیون ها نیز نصب شده و به زودی به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه پایانه مرزی نوردوز نقش بسزایی در گسترش صادرات و تجارت با کشور های اتحادیه اوراسیا دارد، اظهار داشت: به منظور تسهیل در تردد خودروها در این مسیر، جاده های منتهی به دستگاه ایکس ری ساماندهی و بهسازی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی گفت: در این راستا ۲ لایه آسفالت ریزی به طول حدود یک کیلومتر با استفاده از یک هزار و ۵۰۰ تن آسفالت، انجام شد.

علیزاده، ادامه داد: کارهای محول شده به این اداره کل برای نصب و بهره برداری از این دستگاه در این پایانه از جمله ایجاد و فنس کشی مسیرهای حرکت ایزوله کامیون ها انجام شده است.

دستگاه «ایکس ری» کامیون پایانه مرزی نوردوز جزو چند دستگاه ایکس ری خریداری شده در چند سال گذشته از سوی گمرکات کشور برای پایانه های مرزی بوده که به علت آماده نبودن محل نصب این دستگاه در این پایانه، نصب نشده بود.

گمرک نوردوز در ۶۵ کیلومتری شهر جلفا و در حاشیه رودخانه ارس قرار دارد که تنها مرز مشترک با کشور ارمنستان نیز به‌شمار می‌رود و رویه گمرکی جاری در آن نیز به صورت ترانزیت داخلی و خارجی است و به دلیل عدم وجود انبار مسقف، کالاها به صورت ترانشیت و ترانزیت صادر می‌شود.