شناسهٔ خبر: 101201 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بشرویه خبر داد:

اجرای عملیات روکش ماسه آسفالت محور های روستایی به طول ۵/۵ کیلومتر

روکش آسفالت بشرویه.jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بشرویه از آغاز اجرای عملیات روکش ماسه آسفالت در محورهای روستایی این اداره به طول ۵/۵ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی) محمد خیری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بشرویه از آغاز اجرای عملیات روکش ماسه آسفالت در محورهای  روستایی  این اداره به طول  ۵/۵ کیلومتر خبر داد.

وی، افزود: در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی شهرستان بشرویه و به منظور رفاه حال کاربران جاده ای، روکش آسفالت محور غنی آباد – نیگنان و همچنین "محور روستایی کرند "جمعا به طول ۵/۵ کیلومتر در حال اجرا است.

خیری، تصریح کرد: این پروژه بصورت امانی  و در مدت زمان  ۱۰ روز  از ابتدای آذرماه ۱۴۰۰ اجرایی شد که برای اجرای این عملیات پنج میلیارد ریال از اعتبارات ملی و داخلی هزینه شده است .

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بشرویه، تصریح کرد: از اولویت های مهم این اداره، ارتقاء وضعیت شبکه راههای مواصلاتی اصلی  بشرویه- طبس و بشرویه – فردوس است که این امر نیاز مند اعتبارات استانی و ملی است.

وی، ادامه داد: طول محور روستایی غنی آباد – نیگنان ۳۸ کیلومتر است که ۱۰ کیلومتر  از محور مذکور در سال گذشته بهسازی و تعریض شده  و همچنین ادامه مسیر در دستور کار این اداره است که در ماه‌های آینده بر اساس اعتبار و تخصیص های ابلاغی آینده  بهسازی و تعریض خواهد شد.

 خیری، رسیدگی مناسب به راههای اصلی و فرعی و روستایی این شهرستان را نیاز مند اعتبارات استانی بیشتر عنوان نمود که در کنار اعتبارات ملی قابلیت بهبود محورهای حوزه استحفاظی این اداره را فراهم می‌کند.

وی، درخصوص پروژه های آتی و در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان، عنوان کرد: پروژه تکمیل و بهره برداری از راهدارخانه ارسک – روکش آسفالت محورهای اصلی بشرویه- طبس و بشرویه – سه راهی، روکش راههای روستایی بر اساس ابلاغ اعتبار از جمله اقدامات در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان، خواهد بود که در سال جاری و آینده عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

خیری، در پایان متذکر شد : شهرستان بشرویه دارای بیش از  ۵۴۶  کیلومتر جاده بین شهری و روستایی است که عملیات روکش محورها، همه ساله به تناسب اعتبارات و یا با تامین قیر رایانه ای در برنامه این اداره قرار می گیرد که با توجه به خرابی رویه های آسفالتی محورها و نیز اولویت بندی آنها نسبت به انجام روکش راههای حوزه استحفاظی اقدام می‌شود.